واعظی به مباحث تخصصی روز ارتباطات آشنایی ندارد

زرین نامه: نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت:‌ گمان می‌کنم معرفی محمد واعظی به عنوان وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات هم برای خودش و هم برای متخصصان این عرصه تعجب‌آور بود.

به گزارش زرین نامه؛ علی‌اصغر زارعی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز سه‌شنبه پارلمان، در مخالفت با وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به سابقه فعالیت محمود واعظی گفت:‌ وزیر پیشنهادی ارتباطات حدود ۷ سال یعنی از ۵۸ تا ۶۵ در مخابرات حضور داشتند. اما از آن سال تا سال ۹۲ یعنی حدود ۲۷ سال در حوزه روابط بین‌الملل مشغول فعالیت بودند.

وی حضور ۲۷ ساله وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات را به معنای دوری وی از این حوزه دانست و افزود: آقای واعظی در حوزه مخابرات تا مقطع کارشناسی تحصیل کرده‌اند و در تحصیلات تکمیلی به سراغ علوم سیاسی رفتند، در نتیجه تخصص وی برای مجموعه مخابرات و الکترونیک آن هم با تحصیلات قبل از انقلاب کافی نیست.

زارعی با بیان اینکه آشنایی اولیه با مبانی مخابرات و الکترونیک در شرایط فعلی برای فعالیت دراین حوزه کافی نیست، خاطرنشان کرد: من و آقای واعظی در قبل از انقلاب در این حوزه تحصیل کرده‌ایم که در آن دوران تکنولوژی بدین صورت نبود اما امروز پیشرفت شگرفی در این حوزه رخ داده و اساسا مباحث از حیث مبنایی نسبت به گذشته تفاوت‌های فراوانی کرده است.

این نماینده مردم تهران در خانه ملت، افزود: در سالی که آقای واعظی تخصص الکترونیک را می‌خواندند امکانات محدودی در دانشگاه‌ها وجود داشت اما امروز شاهد وجود تکنولوژی‌های فراوانی در محیط‌های دانشگاهی هستیم.

زارعی در ادامه با اشاره به ایجاد مفهوم‌های جدید در حوزه مخابرات و الکترونیک مانند امنیت مخابرات، رمزنگاری، مخابرات قضایی و ماهواره گفت: این مباحث در گذشته نبوده است، به همین دلیل نمی‌توان با معلومات گذشته این مباحث را اداره کرد.

وی تجربه وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات در این حوزه را ناکافی دانست و گفت که بعید می‌دانم واعظی با صنایع الکترونیک و مخابرات کشور آشنایی چندانی داشته باشد.

نماینده مردم تهران اضافه کرد: برخی از مدیران فعال در صنایع الکترونیک و مخابرات از این موضوع گله‌مندند که چرا وقتی افرادی داریم که سال‌ها در رشته‌های الکترونیک و مخابرات تحصیل کرده و دارای تخصص هستند نسبت به آنها بی‌اعتنایی می‌شود.

زارعی محمود واعظی را ناآشنا با تجارت الکترونیک معرفی کرد و گفت به دلیل دوری وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات از حوزه‌های مرتبط با این وزارتخانه ارتباط کافی بین وی و حوزه‌ها وجود ندارد.

وی همچنین برنامه‌های پیشنهادی محمود واعظی را دربرگیرنده سیاست‌های کلان عنوان کرد و افزود: در این برنامه‌ها عمدتا تحلیل‌ شاخص‌های مرتبط با ارتباطات و فناوری اطلاعات مطرح شده و فقط در دو صفحه انتهایی بخشی از برنامه‌ها بیان شده است.

زارعی در بخش دیگری از سخنان خود یکی از عوامل پیشرفت را وجود نگاه تخصصی در یک وزارتخانه دانست و این سوال را مطرح کرد که آیا می‌شود وزیر به مباحث تخصصی حوزه خود آشنایی نداشته باشد و همه مباحث را به کارشناسان واگذار کند؟

این نماینده مردم در مجلس بر این نکته تاکید کرد که مدیران عالی اگر درست انتخاب شوند تاثیر آنها در رشد شاخص‌های توسعه نمایان خواهد بود.

وی به وابستگی زیرساخت‌های مخابراتی کشور به تجهیزات خارجی اشاره کرد و اظهار داشت:‌ آقای واعظی به بازارهای این عرصه آشنایی نداشته و وابستگی ندارد، در واقع وی به مسائل بین‌المللی و سیاسی آشنا است.

زارعی با یادآوری اینکه محمود واعظی پیش از این به عنوان یکی از گزینه‌های وزارت امور خارجه در رسانه‌ها مطرح بود، تصریح کرد: گمان می‌کنم معرفی وی به عنوان وزیر پیشنهادی ارتباطات هم برای خودشان و هم برای متخصصان این عرصه تعجب‌آور بود.

نماینده مردم تهران در خانه ملت، به بخشی از مشکلات حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات اشاره کرد و خواستار پاسخگویی وزیر پیشنهادی و ارائه راهکارهایش در زمینه رفع مشکلات شد.

وی همچنین از واعظی خواست که با توجه به سابقه سیاسی‌اش نقطه نظرات و دیدگاه‌های خود در خصوص مسائل سیاسی و بین‌المللی بخصوص حوادث پس از انتخابات سال ۸۸ را به صورت شفاف اعلام کند./فارس

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه