علما و نخبگان مصر به فتنه بزرگ پایان بخشند

زرین نامه: 272نفر از نمایندگان مجلس با صدور بیانیه‌ای ضمن اعلام انزجار از اتفاقات اخیر مصر، از نخبگان، علما، روشن‌فکران، صاحب نظران و مؤثران در دین خواستند که با اتخاذ تصمیم حول وفاق و وحدت مدلی به فتنه بزرگ پایان بخشند.

به گزارش زرین نامه؛ 272 نفر از وکلای ملت با امضای بیانیه‌ای درباره اتفاقات اخیر مصر، اعلام کردند سرزمین مصر با قدمت تاریخی و تمدن کهن، ملتی فهیم و مسلمان را در خود جای داده است.

متن کامل این بیانیه که شاهین محمدصادقی عضو هیئت‌رئیسه مجلس آن را قرائت کرد به شرح ذیل است:

بسم‌الله‌الرحمن الرحیم

سرزمین مصر با قدمت تاریخی و تمدن کهن، ملتی فهیم و مسلمان را در خود جای داده است، کشوری نقش‌آفرین در منطقه با انقلاب ممتاز و برخواسته از روح عدالت‌خواهی و استکبارستیزی و صهیونیزم‌زدایی خود را در آستان تحقق استقلال و استقرار مردم‌سالاری دینی مورد حسد بیگانگان قرار گرفته است.

اشتباهات دولت‌مردان و مشاجرات پیوسته داخلی، این فرصت فراهم کرد تا بدخواهان امت اسلامی و دولت‌های استکباری و حاکمان مرتجع و مزدور منطقه زهرچشمی از ملت به پاخواسته مصر بگیرد و با توطئه‌چینی و تحمیل دسیسه‌ها و نیرنگ‌های شیطانی فتنه بزرگی را در آن سرزمین تدارک ببینند که منتهی به شعله‌ور شدن جنگ داخلی و برادرکشی به دست فراموشی سپردن قضیه فلسطین و دشمن اصلی یعنی اسرائیل جنایتکار بوده که متأسفانه تا کنون محصول آن برجای گذاشتن صدها کشته و مجروح از ملت مسلمان مصر است.

بدون تردید قهقهه مستانه صهیونیست‌ها و آمریکا و اسرائیل، قلوب میلیون‌ها مسلمان را جریحه‌دار ساخته است. ادامه این وضع فاجعه‌بار زنگ خطر بزرگی را به صدا در آورده است که نتیجه‌ای جز تضعیف کشور مصر و اقتدار ملت‌های مسلمان به همراه نداشته است. ما نمایندگان مجلس شورای اسلامی حسب وظیفه شرعی و انسانی و به نمایندگی از ملت شریف ایران ضمن ابراز تأثر و تأسف عمیق از استمرار این وضعیت خطرناک، اعلام انزجار می‌کنیم و از همه علما و نخبگان و مصلحان و روشن‌فکران و صاحب‌نظران و مؤثران در عرصه سیاسی و اجتماعی و دینی مصر مصرّانه می‌خواهیم با وساطت خود در پرتو یک حرکت فراگیر حول وحدت و وفاق ملی با اتخاذ تصمیم سیاسی حکمت‌آمیز و عاقلانه، مانع تداوم خونریزی‌های خانمانسوز شوند و مشکلات و اختلافات داخلی خود را به دست خود و بدون توجه و اتکاء به بیگانگان حل و فصل کنند و به این فتنه بزرگ پایان بخشند.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه