خط و نشان ایلنا و بی‌بی‌سی برای نمایندگان مجلس

زرین نامه: بی‌یی‌سی و ایلنا در خطی مشترک تلویحا نمایندگان مجلس را تهدید کرد در صورتی که به وزرای معرفی شده فعلی رای ندهند، افراد تندتر و اصلاح‌طلب را معرفی خواهد کرد که به نظر می‌رسد این خبرسازی ناشی از نگرانی رای نیاوردن وزرای مسئله دار است.

به گزارش زرین نامه به نقل از دانا؛ ‌همزمان با چهارمین روز رسیدگی به صلاحیت وزرای پیشنهادی کابینه روحانی و در حالی که مجلس و دولت اوج مردم‌سالاری و فضای دموکراسی را در جمهوری اسلامی به نمایش گذاشته‌اند و وزرای مخالف و موافق و نمایندگان مجلس در فضایی عقلانی به نقد و بررسی برنامه‌ها و سوابق کابینه می‌پردازند، رسانه‌های ضد انقلاب از این موضوع خوشحال نبوده و خط خبری خاصی را برای اثرگذاری بر این شرایط دنبال می‌کنند.

رسانه سلطنتی انگلیس BBC امروز مدعی شده است که دولت روحانی نمایندگان مجلس را تهدید کرده در صورتی که به وزرای معرفی شده فعلی رای ندهند، افراد تندتر و اصلاح‌طلبی را برای تصدی وزراتخانه‌های بدون وزیر معرفی خواهد کرد.

به ادعای بی بی سی این یکی از سیاستها و تاکتیک های دولت روحانی در مقابله با تندروهای مجلس ایران است!

این خط و نشان کشیدن رسانه فارسی‌زبان BBC برای پارلمان کشورمان نشان می‌دهد که آنها از این فضای آرام و معقول برای رسیدگی به صلاحیت وزرا و احتمال بسیار بالای عدم رای اعتماد نمایندگان به برخی وزرای حامی فتنه، نگران هستند طوری که با عبور از خط حرفه‌ای به خبرسازی‌ روی آورده‌اند.

علاوه بر بی بی سی نیز خبرگزاری ایلنا وابسته به جریان اصلاحات نیز در گفت‌وگو با فردی که مدعی شد منبع آْگاه است نوشت:‌در صورت عدم رای اعتماد نمایندگان به گزینه‌های پیشنهادی رئیس جمهور بلافاصله نفرات دوم و سوم کارگروه های تعیین وزرا از سوی رئیس جمهور به مجلس معرفی خواهند شد.

در همین راستا، حسب لیستی که از کارگروه های تعیین وزرا در این خبرگزاری موجود است نفرات دوم پیشنهادی جهت وزارتخانه‌های نفت،‌علوم،‌آموزش و پرورش و ورزش و جوانان به ترتیب اکبر ترکان، معصومه ابتکار، دکتر پورنجاتی و مهندس یاسر هاشمی خواهد بود.

در صورت عدم اقبال نمایندگان به عباس آخوندی،مهندس حسین مرعشی جهت تصدی وزارت راه و شهرسازی معرفی خواهد شد.

از سید صفدر حسینی و سهیلا جلودارزاده به عنوان گزینه‌های دوم و سوم وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نام برده شده است.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه