واكنش خبرنگاران گلستاني به سخنان الهه موسوي همچنان خبرساز است

زرین نامه: بعد از توهين آشكار الهه موسوي به خبرنگاران گلستاني زير نظر ارشاد استان و خانه مطبوعات قانوني ، سيل انتقادات به سخنان وي همچنان ادامه دارد و اين در حاليست كه هنوز خانه مطبوعات استان و اداره فرهنگ و ارشاد استان واكنش محكمي نشان نداده اند .

به گزارش زرین نامه؛ مراسم تجليل از خبرنگاران توسط شوراي شهر گرگان و شهرداري عصر سه شنبه در صحن علني شورا برگزار شد كه نهايتا اين جلسه كه با خوبي و خوشي آغاز شد در پايان به تقابل دو جناح چپ و راست در استان كشيده شد و بحث هاي كلان و حواشي زيادي ايجاد كرد .

حاشيه ها از آنجا آغاز شد كه عبدالرضا چراغعلي رئيس كميسيون فرهنگي شوراي شهر با اصرار از خبرنگاران خواست كه در نيم ساعت حرف خود را بزنند .

اين اصرار ها باعث شد تا خبرنگار ايرنا در گلستان دقايقي صحبت كند اما وي در پايان صحبتهاي خود در نهايت تعجب خبرنگاران از الهه موسوي خبرنگاري كه هنوز از ارشاد گلستان كارت خبرنگاري ندارد و هفته گذشته هم در مراسم روز خبرنگار در تالار فخرالدين اسعد گرگاني صراحتا اعلام كرد كه ارشاد استان و خبرنگاران 400 تايي آن را قبول ندارد و مواضع ضد و نقيضي عليه ارزشها طي سالهاي گذشته گرفته ، دعوت به سخنراني كرد .

اين اقدام خبرنگار ايرنا باعث تعجب خبرنگاران و نگاه هاي زير چشمي آنها به يكديگر شد . اما الهه موسوي كه گويا منتظر چنين فرصتي بود دوباره ادعاهاي واهي خود را در مورد خانه مطبوعات قانوني كه وي آن را دولتي خواند و خبرنگاران استاني كه آنها را غيرموثر و غير مفيد خواند ، مطرح كرد كه اين موضوع باعث پچ پچ خبرنگاران شد .

بالاخره غلامرضا رجايي مدير خبرگزاري فارس استان گلستان سكوت را شكست و با سخنان خود جواب دندان شكني به الهه موسوي داد . اين كشكمش طوري بود كه بعد از سخنان رجايي جمعي از خبرنگاران براي وي دست زدند .

در پايان اين جلسه خبرنگاران تا پاي درب شورا نيز بگومگو مي كردند و مدام با هم بحث مي كردند . الهه موسوي در نهايت با انتقادات بيشمار نسبت به خود به همراه مرتضي ايزدي از معركه رفت .

اما حواشي روز خبرنگار در شوراي شهر به اينجا هم ختم نشد و سايه اين مراسم در نشست خبري روز چهارشنبه نيروي انتظامي هم سايه انداخته بود . نكته جالب اينكه بيشتر خبرنگاران خانم نسبت به اظهارات الهه موسوي موضع گرفتند و آن را لحني نامناسب و دون شان خبرنگاري دانستند و وي را انساني پرمدعا و خودخواه خواندند .

آنها مي گفتند به آن خبرنگار چه ارتباطي دارد كه ميكروفن را در اختيار شخص ديگري قرار مي دهد . آنجا به شخصيت همه خبرنگاران توهين شد و مقصر همان خبرنگاري است كه تريبون را در اختيار الهه موسوي نهاد .

به هر حال نشست خبرنگاران در صحن شورا علنا تبديل به تقابل نيروهاي ارزشي و فعالان چپي تبديل شده بود كه در اين ميان قدرتنمايي نيروهاي ارزشي نشان داد كه در صورت انسجام مي توان هر حركت ضد ارزشي را در نطفه خفه كرد .

موضع سخت نيروهاي ارزشي در مقابل الهه موسوي اين پيام را براي وي و ساير فعالان مطبوعاتي چپ در گرگان دارد كه ديگر فضاي هشت سال پيش براي آنها مهيا نيست و آنها نمي توانند به سرعت آن سالها بر خر مراد بتازند.

تجربه نشان داده اصولگرايان در زمان دولت اصلاحات و و اصلاح طلبان در زمان دولت اصولگرا انسجام خود را بيشتر حفظ كرده اند و طبق همين سنت بنظر مي رسد انسجام نيروهاي ارزشي و اصولگرا به سمت وحدت رويه برود تا جلوي تندروي نيروهاي افراطي را بگيرد.

اما انتظار خبرنگاران استان و جامعه خبرنگاري اين بود كه حداقل خانه مطبوعات استان و اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي بابت اين صحبت ها واكنش جدي نشان مي داد چون بخش زيادي از اين تهمت ها متوجه ارشاد استان و خانه مطبوعات بود.

خانه مطبوعاتي كه در مقابل يك تذكر لساني يكي از مسئولين ارشاد به يك خبرنگار اين طور موضع سخت در مقابل اين مسئول گرفت الان كجاست كه اين توهين آشكار به خبرنگاران استان را پاسخ دهد . اين ضعف ها ناشي از چيست و براستي حق با كيست !!!/گلستان ما