سردار بابایی: نظامیان عراقی، اسیر اسرای ایرانی بودند

زرین نامه: فرمانده سپاه نینوا گلستان گفت: یکی از پدیده های نادر قرن اخیر ، موضوع اسرای ایرانی در جنگ تحمیلی عراق علیه ایران است.

به گزارش زرین نامه؛ در آستانه 26 مرداد سالروز بازگشت افتخار آمیز آزادگان عزیز به مین اسلامی ، سردار محمدحسین بابایی فرمانده سپاه نینوا گلستان گفت: در دوران هشت سال جنگ تحمیلی از سوی دولت متجاوز عراق ، کسانی که به اسارت در می آمدند و یا در مقابل، اسیر می شدند متفاوت بود.

بابایی افزود: اسرای عراقی که اسیر نیروهای غیور نظامی ایران می شدند ، با آنها بر اساس دستورات اسلام و قرآن و مکتب برخاسته از انقلاب اسلامی ایران برخورد می شد اما با اسرای ما در خاک عراق به گونه ای دیگر برخورد می کردند و این در حالی بود که اسرای عراقی در زمان پایان اسارت خود در خاک ایران مایل به برگشتن به خاک خود نمی شدند و مقاومت می کردند.

فرمانده سپاه نینوا گلستان با اشاره به تاثیر عمیق اسرای ایرانی بر نظامیان عراقی گفت: در مقابل نیروهای نظامی عراق، رفتاری ناشایست با اسرای ایرانی داشتند که با اعتقاد محکم اسیران ایرانی روبرو می شدند و به گفته خود نظامیان عراقی، آنها اسیر اسرای ایرانی در خاک کشور خود بودند.

سردار بابایی خاطر نشان کرد: که اسرای ایرانی، بازداشتگاه های عراقیان را به دانشگاه و محل خودسازی تبدیل کرده بودند و خود را به عنوان مبلغ آرمان ها و ارزشهای انقلاب اسلامی می دانستند. / پایگاه اطلاع رسانی سپاه نینوا

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه