بیمارستان 5 آذر گرگان، بیمار است !!!

زرین نامه: یکی از بیمارستان هایی که بیشترین حجم بیمار و مراجعه کننده را در گرگان به خود اختصاص داده ، بیمارستان 5 آذر گرگان است که عمری بالای 70 سال دارد .

به گزارش زرین نامه به نقل از گلستان ما؛ اورژانس این بیمارستان که کار رسيدگي به فوريت هاي پزشكي و ارائه خدمات به مصدومين و بيماران اورژانسي را دارد چند وقتی است که صدای مردم گرگان را در آورده و یک نارضایتی عمومی را از وضع این بیمارستان و نحوه خدمات دهی آن ایجاد کرده است .

یکی از مراجعان بخش اورژانس بیمارستان 5 آذر در خصوص مشکلات این بیمارستان گفت: خبر تصادف برادرم را به من دادند و من بعد از رفتن به بیمارستان و معاینه برادرم توسط پزشک ( اوژانس 5 آذر ) مشخص شد که برای مطمئن شدن از عدم خونریزی داخلی باید توسط پزشک آنکال سونوگرافی انجام شود اما از ساعت 8 شب تا ساعت 11 شب تماس های مکرری برای برادر من و چند بیمار دیگر با پزشک آنکال گرفته شد.

وی افزود : تا ساعت 11/30 شب خبری از پزشک نشد تا اینکه 2 نفر جوان که در یک درگیری مورد اصابت چاقو قرار گرفته بودند و حال بدی داشتند پزشک را مجبور به آمدن به محل اورژانس نمود و بعد از معاینات آنها با یک معاینه خیلی سریع و بی دقت تشخیص عدم خونریزی را در گزارش خود درج کرد.

فرد دیگری که از مراجعان بیمارستان 5 آذر گرگان خیلی شاکی بود گفت: حال دوستم به حدی بد شده بود که در حالت نیمه بیهوشی به سر می برد و شروع به هزیان گفتن کرده بود اما از ساعت 11 تا 14 برای آمدن پزشک و بررسی وضعیت بیمار منتظر ماندیم.

وی افزود: در این مدت که بیمار ما بدون هیچ راهنمایی و رسیدگی رها شده بود و وقتی از پرستار پرسیدم که چه باید بکنیم خیلی بی تفاوت عنوان کرد که باید از سر مریض عکس گرفته شود تا این که در بخش پذیرش شود و دکتر متخصص بیاید و مریض ما را معاینه کند .

وی اذعان داشت : پرستار گفته به علت کمبود نیرو باید خودتان مریض را برای عکس گرفتن ببرید و جواب را بیاورید این در حالی بود که بیمار وضعیت خوبی نداشت .

یک مراجعه کننده دیگر وارد بحث شد و از نامطبوع بودن هوای بیمارستان و کثیف بودن بیمارستان گله مند بود و می گفت اینجا آدم سالم بیاید مریض می شود و شهروندان گرگانی خدمات مناسبی را در بخش بهداشت و درمان در این بیمارستان دریافت نمی کنند.

يك پرستار مي‌گويد كه در بيمارستان 5 آذر، پست بهياري كه ميان پست "خدمات " و " پرستاري " وجود دارد را در عمل حذف كرده‌اند و از اين رو نگهداري بيمار به صورت كاملا غير بهداشتي در بيمارستان جريان دارد و تهويه هوا در بيمارستان بسيار نامطبوع است تا جايي كه عرق از سر و روي بيماران و همراهان بيمار مي‌ريزد.

وی گفت : سر سوزن های آلوده در سطح راهروهای این بیمارستان دیده می شود و تخت بیماران هم مستهلک است و هم از نظر نظافت وضعیت مناسبی ندارد.

این پرستار در ادامه با اشاره به نحوه حضور پزشکان در این بیمارستان افزود : پزشک های آنکال روی سر بیماران در وقت مناسب حاضر نمی شوند و بعد از تماس های مکرر با تاخیر حضور می یابند.

وی با اشاره به فشردگی بیش از حد کشیک ها و ساعت کارکرد غیر قانونی برای پرستاران اذعان داشت : این امر موجب خستگی بیش از حد پرستاران می شود و باعث شده که رسیدگی به بیماران و برخورد با همراهان در حد مطلوب شکل نگیرد.

سوالاتی از قبیل این که چرا با وجود اعتراضاتی که نسبت به اشتباهات در این بیمارستان می شود باز هم تغییری دیده نمی شود ؟

چرا مسئولین بهداشت و درمان در مقام پاسخگویی به این موارد بر نمی آیند و نسبت به بهبود شرایط این بیمارستان که بیشترین مراجعه را در شهر دارد اقدامی در خور انجام نمی دهند؟

سوالات و ابهامات زیادی در ذهن مردم وجود دارد و می طلبد مسئولان با توجه به حجم بالای مراجعان مراکز درمانی گرگان ، در چگونگی توزیع و تخصیص امکانات درمانی نگاه ویژه تری به این مراکز داشته باشند.

شاید اگر یک روز برخی مسئولان و تصمیم گیران در این زمینه ، خود به عنوان مریض یا همراه بیمار و به صورت عادی به اورژانس و بیمارستان مراجعه کنند ، کاملا بر صحت این موارد و حتی وجود موارد دیگری آگاهی یابند و آن موقع فکری جدی تر و اقدامی مناسب به عمل آورند .

البته قدمت و عمر 70 ساله این بیمارستان ، خود گواه نیاز ضروری این بیمارستان در زمینه های گوناگون به نوسازی و تجهیز مجدد است که مستلزم توجه مسئولان ملی و استانی است.

در همین زمینه و بیان بخش دیگری از مشکلات این بیمارستان ، تحصنی بود که چند ماه قبل ، جمعی از پرستاران و کارکنان قسمت های مختلف بیمارستان برای پیگیری مطالبات مالی خود داشتند که چندین ماه به تعویق افتاده بود و این نشان وجود نوعی نارضایتی و داشتن دغدغه های دیگر در میان قشر زحمتکش و پر تلاش پرستاران و کارکنان بیماستان است که از کیفیت کار و خدمات دهی آنان می کاهد .

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه