رئیس جمهور بر انتصاب افرادی که محل بحث هستند پافشاری نکند

زرین نامه: کوثری گفت : اگر شرایط وزرایی که مجددا معرفی می شوند از خطوط قرمز مجلس فراتر باشد مجلس برای هر چند بار که باشد رای عدم اعتماد خواهد داد.

به گزارش زرین نامه؛ محمد کوثری نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس اظهار داشت: مجلس به تمام وزرای پیشنهادی با کمال دقت و در نظر گرفتن مسائل کارشناسی و عملکردی و صلاحیتی رای اعتماد داد و یا وزیری را برای رسیدن به مدیریت یک وزارت خانه تایید نکرد.

کوثری گفت: بنا بر این باید دولت با در نظر گرفتن شرایط و خطوط قرمز مجلس نسبت به معرفی وزرای جدید برای سه وزارت خانه باقی مانده اقدام کند. به این دلیل که رسیدگی های مجلس اتفاقی نیست و بر اساس یک معیار مشخص انجام شده است.

وی افزود: به همین دلیل بدیهی است که اگر کسانی معرفی شوند که با معیارها همخوانی نداشته باشند مجلس برای هر چند بار هم که باشد به وزرا رای نخواهد داد.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: این اتفاق در دوره رئیس جمهوری آقای احمدی نژاد هم افتاده است و مجلس بار اول به چهر وزیر رای اعتماد نداد و برای یک وزیر هم برای چندمین بار فرد جدید معرفی شد.

کوثری در خصوص انتصاب افرادی که از مجلس رای اعتماد نگرفته اند به مناصبی در همین سطوح در دولت، اظهار داشت: رئیس جمهور برای برگزیدن بعضی افراد به سمت های مختلف در داخل دولت اختیار تام داد اما چه خوب است که به جای پافشاری بر گزینه هایی که محل بحث است افراد دیگری منصوب شوند ./ مرصاد نیوز

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه