تحویل دو بهله سار گپه توسط همیار محیط زیست در علی آباد کتول

زرین نامه: رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان علی آباد کتول از تحویل دو بهله پرنده شکاری سار گپه توسط یک همیار محیط زیست خبر داد.


علی بیانی در گفتگو با خبرنگار زرین نامه گفت: این پرنده شکاری توسط یکی از دوست داران طبیعت بنام نور علی میرشاهی به اداره حفاظت محیط زیست شهرستان علی آباد کتول تحویل داده شد.


وی بیان داشت:  این پرنده جهت مداوا و شناسایی، به اداره کل محیط زیست استان ارسال و سپس در زیستگاه طبیعی خود رهاسازی خواهد شد.


بیانی با با اعلام تحویل هجده پرنده از سوی دوستداران محیط زیست در سال جاری به این اداره اظهار داشت: کارشناسان ما پس از شناسایی گونه و مداوای این پرندگان، آن ها را به زیستگاه اصلی خود رها کرده اند.
رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان علی آباد کتول با اشاره به تشویق و اهداء لوح تقدیر به تحویل دهندگان این پرندگان و حیوانات به اداره گفت: دوستداران محیط زیست در صورت یافتن حیوانات و پرندگان بیمار یا نیمه جان می توانند آن ها را بدون هیچ نگرانی از توبیخ یا بازخواست به اداره محیط زیست شهرستان تحویل دهند.


به گزارش زرین نامه: سارگپه پرنده‌ای شکاری است کوچک‌تر از عقاب با جثه‌ای متوسط و تو پُر، سری کوچک و گرد روی گردنی کلفت، بال‌های پهن و دم کوتاه. رنگ پر و بال بسیار متنوعی دارد.


سار گپه قلمرو طلب و اغلب تک‌همسر است و معمولاً تا پایان عمر همسرش با او می‌ماند. این ویژگی در پرنده‌های شکاری ایران کم پیش می‌آید.
سارگپه از راستهٔ شاهین‌سانان (Falconiformes)، خانواده قوشیان (Accipitridae) است.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه