نهاوندیان: اعتدال به مفهوم مقابله با افراط است

زرین نامه: رئیس دفتر رییس جمهور اعتدال را در ساده‌ترین معنا مقابله با افراط معنا کرد.

به گزارش زرین نامه؛ محمد نهاوندیان در مراسم افتتاحیه همایش دو روزه تبیین مفهوم اعتدال گفت: گفتمان اعتدال که در انتخابات ریاست جمهوری اخیر مطرح شد و مورد اقبال و استقبال مردم قرارگرفت، نیاز جدی به تبیین دارد و هر کس در این باره وظیفه‌ای دارد. شاید مردم به وظیفه‌ی خود عمل کرده‌اند و در این انتخابات با اقبال از این کلمه یک پیام جدی ، محکم و هوشمندانه ارائه کردند.

وی ادامه داد: در ساده‌ترین معنا اعتدال به مفهوم مقابله با افراط است. مردم تصویری از افراط داشتند آن را کشیده بودند و اکنون به آن نه گفته‌اند.

رئیس دفتر رئیس جمهور با تاکید بر وظیفه‌ی اندیشمندان در تبیین مبانی اعتدال ادامه داد: باید ریشه‌های حرکت اعتدال‌گرایی پایدار در جامعه شناسایی شود. اعتدال در هر بستری نمی‌روید و با برخی از اندیشه‌ها سازگاری داشته و با برخی دیگر ناسازگاری دارد. حوزه‌های همزیستی جریان اعتدال با جریان‌های دیگر نیز باید توسط اندیشمندان شناسایی شود.

نهاوندیان با اشاره به این‌که وظیفه‌ی سوم در تبیین مفهوم اعتدال بر عهده‌ی مدیران است، گفت: مدیران باید مصادیق رویکرد اعتدال را در تصمیمات خود اعمال کنند اکنون مردم از مواجه شدن با التهاب‌های هر روزه خسته شده‌اند. نمی شود وظیفه سوم معطل وظیفه‌ی دوم قرار بگیرد باید بین اندیشمندان و مدیران یک رابطه دو سویه به وجود آید.

وی افزود: اندیشه ورزی در تبیین مفهوم اعتدال باید در سه سطح ادامه پیدا کند اعتدال در همه‌ی مراحل اندیشه تصمیم و مناسبات باید مورد توجه قرار گیرد./ایسنا

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه