بیمارستان‌ها با افزایش مقاومت‌های میکربی مواجهند

زرین نامه: دبیر اجرایی چهاردهمین کنگره بین‌المللی میکرب‌شناسی ایران گفت: در حال حاضر بیمارستان‌ها با پدیده‌های جدیدی همچون افزایش مقاومت‌های میکربی مواجه هستند به همین دلیل بررسی مقاومت‌های میکربی و عوامل تاثیرگذار بسیار ضروری است.

به گزارش زرین نامه؛ سیدفضل‌الله موسوی در چهاردهمین کنگره بین المللی میکرب شناسی ایران که در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد گفت: محورهای این کنگره بر اساس سیاست‌گذاری‌های شورای سیاست‌گذاری تعیین شده است.

وی با تاکید بر اهمیت علم میکرب شناسی در پزشکی افزود: اکنون بیمارستان‌ها با پدیده‌های جدیدی همچون افزایش مقاومت‌های میکربی مواجه هستند و باید با استفاده از علم میکرب‌شناسی می‌توان بسیاری از بیماری های عفونی و مسری را در کشور کنترل کرد.

موسوی ادامه داد: بررسی مقاومت های میکربی و عوامل تاثیر گذار بر افزایش مقاومت میکرب‌ها‌ در این زمینه مهم است و محققان ایرانی می‌توانند با کشفیات جدید در عرصه میکرب شناسی، بسیاری از میکرب‌ها و مقاومت‌ها را از بین ببرند.

وی گفت: در سال‌های قبل محوریت برگزاری کنگره با حمایت یکی از دانشگاه‌ها بود، اما امسال انجمن به عنوان یک NGO ملی برگزار کننده این کنگره شده است، همچنین استقبال بیشتر شرکت‌کنندگان و تعداد مقالات ارائه شده دیگر تمایز این کنگره نسبت به سال‌های قبل است.

موسوی افزود: در این کنگره موضوعاتی مانند بیماری‌های مشترک انسان و دام، بیماری‌های عفونی مانند سل، تب مالت، هپاتیت، واکسن های باکتریایی و مقاومت میکرب‌ها به آنتی بیوتیک ها مورد بررسی قرار می‌گیرد.

دبیر اجرایی چهاردهمین کنگره بین‌المللی میکرب‌شناسی ایران ضمن اعلام امتیاز ۱۳ بازآموزی در این کنگره اعلام کرد: این امتیاز به پزشکان عمومی، متخصصان عفونی و علم میکرب‌شناسی ارائه می‌شود که امتیاز دقیق آن در پایگاه اینترنتی انجمن وجود دارد و علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاع به آن مراجعه کنند.

وی در رابطه با محورهای همایش گفت: میکرب‌شناسی پزشکی به عنوان بخش اصلی کنگره و پس از آن میکرب شناسی غذایی، میکرب‌شناسی صنعتی، میکرب‌شناسی دامپزشکی، میکرب‌شناسی محیطی و میکرب‌شناسی دارویی در این کنگره است.

وی افزود: همچنین هشت نفر از متخصصان کشورهای آلمان، هلند، بلژیک و عراق در این کنگره سخنرانی می‌کنند و ۵۰ مقاله به صورت سخنرانی و بیش از ۱۰۰۰ هزار مقاله به صورت پوستر ارایه می‌شود.

همچنین کارگاه تخصصی روش های جدید درمان عفونت های بسیار مقاوم به دارو در حاشیه کنگره برپا می‌شود./فارس

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه