هيچ ايرادي به مديريت اردوي راهيان نور دانش آموزان بروجني وارد نيست

رييس سازمان بسيج مستضعفين گفت: رسانه هاي بيگانه با القاء تصورات غلط در پي انحراف افكار عمومي هستند.

به گزارش زرین نامه به نقل از پايگاه اينترنتي بسيج، سرتيپ بسيجي محمدرضا نقدي رييس سازمان بسيج مستضعفين با سفر به استان چهارمحال و بختياري اظهار داشت: سانحه واژگوني اتوبوس دانش آموزان بروجني و كشته شدن 26 نفر از فرزندان عزيز و معلمين گرانقدرمان در اين سانحه، حادثه تلخ و غم انگيزي بود كه موجب تاثر همه ملت ايران شد.

 

سردار نقدي با اشاره به اعزام تيم ويژه بسيج جهت بازرسي از ابعاد گوناگون اين سانحه تصريح كرد: تحقيقات كامل و جامعي از سوي نمايندگان اينجانب انجام گرفته است كه تاحصول جمع بندي قطعي نمي توان نظر نهايي را اعلام نمود ليكن اينجانب براي تسليت به خانواده هاي معزي و عيادت مجروحين و صحبت با شاهدان عيني به اين استان آمده ام.

رييس سازمان بسيج مستضعفين افزود: اقدامات ايمني در حد بسيار بالايي انجام شده و تمامي موارد ابلاغي در خصوص سلامت زائران بند به بند به صورت دقيق رعايت شده است.

وي در پاسخ به اظهار خبرنگار در خصوص نقص فني اتوبوس واژگون شده خاطر نشان كرد: مديريت كاروان به معاينه فني پليس و تاييديه اي كه قبل از حركت به رانندگان داده است اطمينان مي كند و طبيعتا بسيج و آموزش و پرورش مركز معاينه فني ندارند.

جانشين فرمانده كل سپاه در امر بسيج، حضور افسر ناظر و تعهد كتبي از رانندگان را از موارد ديگر ايمني اين كاروان عنوان نموده و گفت: فرمانده سپاه و مدير آموزش و پرورش شهرستان شخصا اين كاروان را همراهي و مراقبت مي نموده اند و حتي در اتوبوس واژگون شده، مدير، معاون و معلم آمادگي دفاعي مدرسه و حتي مسئول فرهنگي كاروان نيز حضور داشتند.

ايشان به آموزش و حضور پليس يار از ميان دانش آموزان اشاره كرده و عنوان نمود: شماره مركز كنترل راهيان نور نيز در اتوبوس ها نصب شده كه به محض مشاهده تخلف احتمالي، دانش آموزان بتوانند به آن شماره زنگ زده يا پيامك بدهند.

رييس سازمان بسيج مستضعفين گفت: رسانه هاي بيگانه و به تبع آن برخي در داخل با القاء تصورات غلط در پي انحراف افكار عمومي هستند و به گونه اي موج سواري مي كنند كه گويا دانش آموزان را بدون هرگونه برنامه به اردو مي برند حال آنكه براي برگزاري تمامي اردوهاي بسيج به ويژه راهيان نور دانش آموزي علاوه بر قرارگاه ها و ستادهاي مركزي، استاني، شهرستاني، منطقه اي و مدرسه اي، كميته هاي گوناگوني به برنامه ريزي و اجرا پرداخته و سخت گيرانه ترين نظارت ها نيز انجام مي پذيرد.

وي با اشاره به تمامي نكات ايمني تصريح كرد: تمام اقدامات ايمني از سوي مديريت كاروان انجام شده و هيچگونه كم كاري وجود نداشته است.

سردار نقدي به برخي اظهارات در خصوص سرعت بالاي اتوبوس پاسخ داده و تصريح كرد: اين اتوبوس چند دقيقه قبل از سانحه براي نماز مغرب و عشا توقف نموده و ده دقيقه قبل از حادثه نيز ساعت خود را در پليس راه تاييد نموده است و بنا به اظهارات شاهدان عيني آنچه منجر به حادثه شده است، سه چهار دقيقه آخر مي باشد كه سرعت اتوبوس افزايش يافته است.

ايشان حركت ده ها هزار اتوبوس در جاده هاي كشور را يادآور شده و افزود: بسياري از موارد ايمني كه در اردوهاي بسيج وجود دارد همچون افسر ناظر، گروه پيشرو، پليس يار، شماره مركز كنترل، تعهد كتبي و... در ساير سفرهاي كشور رعايت نمي گردد.

رييس سازمان بسيج مستضعفين در پايان در پاسخ به سوال خبرنگار در خصوص ايمني جاده در محور دهدز به لردگان تصريح كرد: اين جاده ترانزيتي بوده و پليس اجازه عبور و مرور را داده است كه اگر اين محور ايمني كافي ندارد طبيعتا بايستي مراكز قانوني مانع از حركت خودروها گردند لذا نمي توان ايرادي به راننده و يا مديريت كاروان وارد نمود.

گفتني است سردار نقدي رييس سازمان بسيج مستضعفين و دكتر حاجي بابايي وزير آموزش و پرورش همزمان با لحظات ملكوتي عرفه با حضور در شهرهاي بروجن، سفيددشت، فرادمبه و نقنه؛ در مراسم شب هفت جانباختگان راهيان نور شركت كرده و همچنين از مصدومين در بيمارستان شهركرد عيادت كردند.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه