بازداشت بیش از ۸۰ توزیع کننده داروهای غیر مجاز

زرین نامه: در جریان عملیات ۴۸ ساعت گذشته پلیس آگاهی، بیش از ۸۰ توزیع کننده داروهای غیر مجاز دستگیر و بیش از یک میلیون قلم دارو تا این لحظه کشف شد.

به گزارش زرین نامه؛ سردار حسین ساجدی‌نیا رئیس پلیس تهران بزرگ با اشاره به کشف محموله توزیع داروهای قاچاق در تهران،‌ اظهار داشت: پلیس آگاهی تهران در ۴۸ ساعت گذشته با انجام عملیات‌های متعدد در نقاط مختلف تهران اقدام به کشف مقادیری داروهای قاچاق و دستگیری توزیع‌کنندگان آن کردند.

وی با بیان اینکه همه این داروها تقویتی هستند و معمولاً از کشورهایی می‌آیند که مقوله استاندارد در آنها پر رنگ نیست و معمولاً این داروها تقبی هستند، ادامه داد: بخش دوم مربوط به تولید داروهای تقلبی در سطح کشور است که بعضاً با مواد غیر استاندارد تولید و سپس توزیع می‌شود که عده‌ای هم در این زمینه دستگیر شده‌اند.

به گفته ساجدی‌نیا،‌ در سطح شهر تهران نیز نقاط خاصی برای توزیع این داروها بود که توزیع‌کنندگان در این نقاط خاص به توزیع داروهای غیر استاندارد و تاریخ مصرف گذشته اقدام می‌کردند، دستگیر شدند.

رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه موضوع دیگر، عرضه و مدیریت نادرست بر روی توزیع داروهاست، گفت: امیدواریم وزات بهداشت با این موضوعات برخورد جدی کند زیرا برخی از داروهای کشف شده نشان می‌دهد که یا در داروخانه‌های کشور وجود دارد یا با سفارش ایران وارد شده است.

وی با اشاره به دستگیری بیش از ۸۰ نفر در این عملیات، تصریح کرد: پلیس در این زمینه همچنان فعال است و عملیات‌ها ادامه دارد؛ تا این لحظه نیز بیش از یک میلیون قلم دارو جمع‌آوری شده ولی این کشفیات همچنان در حال ورود به پلیس آگاهی است.

ساجدی‌نیا در پاسخ به سوالی درباره اینکه آیا داروهای بیماران خاص نیز جزء داروهای کشف شده است، اظهار داشت: تا جایی که مشاهده شده داروهای بیماران خاص بین موارد کشف شده بسیار کم است و معمولاً داروهایی هستند که در سطح بازار وجود دارد.

وی با بیان اینکه با توزیع‌کنندگان اینگونه داروها در محدوده ناصرخسرو، داروخانه ۱۳ آبان و جنوب تهران برخورد شده است، در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم مبنی بر اینکه آیا از مسئولان داروخانه‌ها نیز در ارتباط با توزیع غیر مجاز داروها فردی دستگیر شده است،‌ گفت: تاکنون از مسئولان داروخانه‌ها کسی دستگیر نشده است ولی باید بررسی‌های بیشتر ادامه یابد./تسنیم

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه