شهرداری که از وضعیت شهرش بی‎اطلاع است

زرین نامه: با وجود اینکه حوزه مدیریت شهری گرگان هنوز نتوانسته رضایت خاطر شهروندان خود را در ارائه خدمات درون‎شهری جلب کند اما همچنان به شهر همجوارش خدمات می‎دهد.

به گزارش زرین نامه؛ تقریباً حدود دو سال پیش بود که «جلین» روستایی در 10 کیلومتری مرکز گلستان، عنوان شهر را به خود گرفت و در سایه این موهبت از تشکیل شهرداری، شورای اسلامی شهر و سایر خدمات نیز بهره‎مند شد و حال انتظار و مطالبه عمومی این است که این شهر دوساله که ظرفیت شهر شدن را در خود دید، دیگر بتواند روی پای خود بایستد و تکیه‎ای بر اموال و بیت‎المال شهر همجوار خود نداشته باشد.

واحدهای شهرداری که وظیفه حمل و نقل مسافران درون شهری را بر عهده دارند و باید همواره تلاش خود را برای پاسخگویی به نیازهای خدماتی مردم تامین کنند اما در سایه مدیریت سلیقه‎ای شهر گرگان، چراغی که به خانه رواست اکنون به شهر دیگری روشنایی می‎بخشد.

فقط یک شهر «نورچشمی» نباشد

اینکه شهر گرگان بتواند علاوه بر نیازهای درون شهری به خواسته‎های سایر شهروندان نقاط مختلف استان پاسخ مثبت دهد جای بسی خرسندی است البته نه اینکه در این راستا فقط یک شهر «نورچشمی» قرار بگیرد و سایر نقاط استان از این موهبت بی‎بهره و مستثنی.

با وجودی که شهروندان شهرستان گرگان از نحوه خدمات‎دهی اتوبوس‎های شهری به لحاظ امکانات گرمایشی، سرمایشی و از رده خارج بودن برخی اتوبوس‎ها گله‎مند هستند اعمال رفتارهای سلیقه‎ای در مدیریت شهری مبنی بر رضایتمندی شهروندان خارج از محدوده شهر گرگان دور از عدالت است.

نکته جالب‌تر اینکه اصلاً شهردار باسابقه گرگان که سال‎های متوالی بر کرسی مدیریت شهری تکیه زده از این وضعیت، اظهار بی‎اطلاعی کرده و ارائه چنین خدماتی خارج از محدوده شهری را با اعتماد کامل تکذیب می‎کند.

آخرین اتوبوس‎مان تا جرجان است/ مردم جلین فقط از طریق خط‎های سواری تردد می‎کنند

ابراهیم کریمی در گفت‎وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: ما آخرین اتوبوس‎مان تا جرجان است و اتوبوس‎های درون‎شهری گرگان اصلاً به جلین نمی‎روند.

وی در پاسخ به این سوال که یعنی ممکن است ارائه این خدمات از جلین به گرگان باشد، گفت: اصلاً چنین خطی نیست و وجود هم ندارد و مردم شهر جلین فقط از طریق خط‎‌های سواری تردد می‎کنند، اما ممکن است آموزش و پرورش برای اردوی دانش‎آموزان اقدام به این کار کند در غیر اینصورت چنین چیزی اصلاً ممکن نیست.

وقتی خبرنگار فارس نفس این اقدام را که اگر خدمات شهری گرگان بتواند گستره وسیعی را در بر بگیرد مثبت خواند با این واکنش شهردار روبه‌رو شد که وقتی چنین چیزی نیست چگونه بگوییم که هست، مواجه شد.

کریمی بیان داشت: پنج سال پیش به درخواست فرماندار در روز اول مهر خط اتوبوس شهری برای جلین گذاشتیم که موقت بود اما به دلیل اینکه مورد استقبال قرار نگرفت منتفی شد.

شهردار باسابقه‎ای که از وضعیت شهرش بی‎اطلاع است

برای اینکه صحت موضوع بیشتر برایمان هویدا شود به اتفاق همکاران به سمت محل واحدهای جرجان رفتیم و ساعت حرکت واحد شهر جلین را جویا شدیم که به ما گفتند یک ربع منتظر بمانید تا اتوبوس بیاید.

برایمان جالب بود که شهردار باسابقه شهرمان از وضعیت شهرش بی‎اطلاع است گرچه نمی‎توان بر این مسئله خرده گرفت چراکه شهردار محترم اصلاً با واحدهای شهرداری تردد نمی‎کند و باید هم از این وضعیت بی‎اطلاع باشند.

شهردار جدید با احاطه کامل بر مسائل درون شهری خواسته‎های مردم را پاسخگو باشد

مطالبه عمومی از سرپرست شهرداری گرگان که البته عمر مدیریتی چندانی بر این اریکه قدرت ندارد انتظار دارد که به این موضوع رسیدگی کند و یا لااقل شهردار جدید با احاطه کامل بر مسائل درون شهری خواسته‎های مردم را پاسخگو باشند همچنین امیدواریم اعضای جدید شورای اسلامی شهر گرگان خواسته‎های مردم را مطالبه خود بدانند و در حل مشکلات شهری با قدرت بیشتری گام بردارند./فارس

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه