آغاز کشیک گاوبانگی در شهرستان علی آباد کتول

زرین نامه: رییس حفاظت محیط زیست شهرستان علی آباد کتول از برپایی چادرها و کشیک شبانه روزی گاوبانگی در مناطق زیست محیطی این شهرستان خبر داد.

علی بیانی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار زرین نامه با اعلام این خبر گفت: نیمه دوم شهریور لغایت 15 مهرماه هر سال محیط بانان در زیستگاه های مرال ها به کشیک شبانه روزی می پردازند.

وی با بیان اینکه مرال ها چتر حمایتی حیات وحش یک حیوان شاخص و از اهمیت بالایی برخوردار هستند، تشریح کرد: از نیمه دوم شهریورماه هر سال، مرال های نر به صورت بانگ (صدا) زدن، قلمرو و حرم سرای خویش را برای جفت گیری مشخص می کنند.

بیانی افزود: در صورت وجود چند مرال نر در یک محیط قوی ترین حیوان نر بعد از مبارزه با همجنسان خویش، در قلمرو انتخابی خویش به جفت گیری و تکثیر نژاد می پردازد.

رییس حفاظت محیط زیست علی آباد کتول تصریح کرد: یگان های محیط زیست با کشیک شبانه روزی در زیستگاه ها ی مرال، محیطی امن برای تولید مثل آن ها فراهم می سازند.

وی گفت: محیط بانان در علی آباد کتول با برپایی چادرهای ویژه گاوبانگی در 6 نقطه از منطقه فاضل آباد و زرین و حضور مدام در سطح این مناطق، به نحو مطلوبی به ماموریت گاوبانگی با همکاری تشکل های محیط زیست می پردازند.

بیانی در پایان با اشاره به اینکه بسیاری از شکارچیان علی آباد کتول با پیشنهاد تحویل اسلحه های شکاری خویش به اداره محیط زیست و حمایت از عملیات گاو بانگی، خاطر نشان کرد: امنیت بالا در حیات وحش موجب افزایش جفت گیری و تکثیر گونه های حیوانی می شود.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه