مقدمه باز شدن یخ روابط ایران-آمریکا از نگاه وال استریت

زرین نامه: یک روزنامه آمریکایی تاکید کرد نشست احتمالی بین دیپلمات‌های ارشد واشنگتن و تهران در نیویورک می‌تواند منجر به باز شدن یخ رابطه میان دو کشور و گرمی روابط آنها شود.

به گزارش زرین نامه؛ روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» به احتمال دیدار رؤسای جمهور ایران و آمریکا در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل اشاره کرده و نوشته است که این نشست بین دیپلمات های ارشد دو کشور می‌تواند یخ روابط تهران با واشنگتن را باز کند و منجر به گرمی رابطه بین دو کشور شود.

در این خبر با اشاره به نشست برنامه ریزی شده روز پنج شنبه هفته جاری در مجمع عمومی سازمان ملل بین «جواد ظریف» وزیر خارجه ایران با «جان کری» وزیر خارجه آمریکا و همتایان او در گروه ۱+۵ با هدف بررسی برنامه هسته ای ایران و احتمال دیدار «باراک اوباما» رئیس جمهور آمریکا و دکتر «حسن روحانی» رئیس جمهور جدید ایران، آمده است که مقامات آمریکایی و اروپایی اعلام کرده اند که از نزدیک تعامل اصولی ظریف در زمینه پاسخگویی به سوالات طرح شده پیرامون برنامه هسته ای ایران را نظارت می‌کنند.

این مقامات آمریکایی و اروپایی در عین حال ابراز امیدواری کرده اند که وزیر خارجه ایران بتواند رسما به پیشنهاداتی که پیشتر توسط گروه ۱+۵ به ایران ارائه شده است، پاسخ دهد.

این در حالیست که «کاترین اشتون» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز گذشته (دوشنبه) اعلام کرد که قرار است دور بعدی مذاکرات ۱+۵ با ایران ماه آتی در ژنو از سر گرفته شود./فارس

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه