پارتی‎بازی در اهداء عضو امکان‎پذیر نیست

زرین نامه: رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان گفت: بر اساس شرایط موجود هیچگاه پارتی‎بازی در اهداء عضو امکان‎پذیر نیست.

به گزارش زرین نامه: عبدالله عباسی در حاشیه مراسمی که عصر امروز به منظور یادمان اهداکنندگان عضو پس از مرگ مغزی در سالن ورزشی امام رضا(ع) شهرستان گرگان برگزار شد در گفت‎وگو با خبرنگاران استان اظهار داشت: اهدا عضو بر اثر زمان، نیاز و گروه خونی انجام می‎شود بنابراین امکان پارتی‎بازی در این اقدام وجود ندارد.

وی با بیان اینکه پیوند اعضاء بین جنس‎های مختلف منعی ندارد تصریح کرد: پیوند اعضا برای جنسیت‎های مختلف امکان‎پذیر است و هیچ دینی وجود ندارد که پیوند اعضا را باطل بداند.

در قبال اهدا عضو پولی پرداخت نمی‎شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان متذکر شد: در اسلام نیز در سال 1368 بر اساس فتوای امام راحل؛ اگر عضو بیمار پیوندی طوری باشد که جان یک انسان را نجات دهد بلامانع است.

عباسی با بیان اینکه اهدای عضو در فردی که بیماری دارد نیز منعی وجود ندارد خاطرنشان کرد: اهداءکنندگان در سنین بالا نیز می‎توانند نسبت به اهداء عضو، اقدام کنند اما در قبال اهداء عضو پولی پرداخت نمی‎شود.

وی اضافه کرد: در اهدای عضو بدن میت تغییر شکل پیدا نخواهد کرد و با تمام احترامات در اتاق عمل، بدن فرد اهداءکننده دوخته می‎شود و مشکلی از این بابت به وجود نمی‎آید.

اهدا بافت حتی پس از مرگ طبیعی نیز وجود دارد

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان در خصوص اعضای قابل پیوند ابراز داشت: قلب، کلیه، بزرگ معده همچنین یک سری بافت‎های بدن نیز قابل پیوند است.

عباسی یادآور شد: حتی قرنیه فردی که دنیا را وداع گفته تا 48 ساعت پس از مرگ نیز می‎تواند بینایی را اهداء کند.

وی در خصوص اینکه آیا اهداء عضو پس از مرگ طبیعی وجود دارد یا خیر خاطرنشان کرد: اهداء عضو وجود ندارد اما اهداء بافت بدن، ممکن خواهد بود.

کسانی که کارت اهدا عضو گرفته‎اند امکان باطل کردن آن را نیز دارند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان در خصوص اینکه آیا داشتن کارت عضویت برای اهداء، کافی است یا خیر پاسخ گفت: حتما باید اولیای دم راضی باشند در غیر این صورت اهداء عضو صورت نمی‎گیرد.

عباسی اظهار داشت: کسانی که کارت اهدا عضو گرفته‎اند امکان باطل کردن آن را نیز دارند./فارس

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه