قابلیت علی آبادکتول در تبدیل به نگین گردشگری گلستان انکار ناپذیر است

IMG_2632.JPG - 31.86 کیلو بایتزرین نامه: سرپرست میراث فرهنگی؛ گردشگری و صنایع دستی شهرستان علی آباد کتول با اشاره به وسعت مناطق طبیعی و بکر این شهرستان گفت: شهرستان علی آبادکتول با بیش از 138 اثر تاریخی - طبیعی می تواند به نگین گردشگری استان گلستانتبدیل شود.

یاسر قندهاری در گفتگو با خبرنگار زرین نامه بیان داشت: صنعت گردشگری به عنوان یکی از بزرگترین و پر بازده ترین فعالیت های اقتصادی در دنیا بالاترین میزان ارزش افزوده را ایجاد می کند و بطور مستقیم و غیر مستقیم، سایر فعالیت های اقتصادی و فرهنگی را تحت تاثیر قرار می دهد.

وی با اشاره به قدمت دیرینه، باشکوه و سرشار از جاذبه ایران، اظهار داشت: کشور ایران مستعد بهره مندی از این مواهب الهی در قالب طرح های گردشگری با شعار "گرشگری و آب، حمایت از آینده مشترک" در راستای جلب توجه عمومی به اهمیت حفاظت از منابع آب در صنعت گردشگری است.

سرپرست میزاث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی علی آباد کتول افزود: شهرستان علی آباد کتول نیز با بیش از 138 اثر تاریخی - طبیعی و 68 اثر ثبت شده در فهرست آثار ملی، فرصتی مناسب برای رونق گردشگری و تبدیل آن به قطب گردشگری است.

وی دهنه ی محمد آباد کتول را دارای پتانسیلی بالا دانسته، افزود: در صورت همکاری مسئولین ذیربط جهت ارائه فضایی برای ایجاد زیرساخت های گردشگری در دهنه ی محمد آباد کتول و جذب اعتبار، فرصتی مناسب برای جوانان جویای کار به ویژه علاقه مندان در امر گردشگری و همچنین درخشش بیشتر جاذبه های گردشگری علی آباد کتول در استان فراهم می شود.

قندهاری در پایان بازدید دانش آموزان از بخش های مختلف هتل و آشنایی با صنعت هتلداری، بازدید رایگان از موزه ها استان، برگزاری تور ویژه دانشجویان مدیریت جهانگردی جهت بازدید از موزه های استان و حضور در جشنوراه اقوام ایران زمین توسط دفتر خدمات مسافرین حنانه علی آباد کتول، برگزاری تور ویژه داوطلبین جوان و امداد گران، جمعیت هلال احمر جهت بازدید از موزه های استان و برگزاری نشست با انجمن جهانگردی و تاسیسات گردشگری شهرستان به مناسبت هفته گردشگری را از برنامه های شهرستان علی آباد کتول در هفته گردشگری عنوان کرد.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه