4400 گلستانی در طرح تربیت حافظان قرآن ثبت نام کردند

زرین نامه: مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان گفت: چهار هزار و 493 نفر در طرح تربیت حافظان و قاریان قرآن کریم در استان ثبت نام کردند.

به گزارش زرین نامه؛ حجت الاسلام سید محمد جواد رئوف ظهر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: با توجه منویات مقام معظم رهبری و بیانات ایشان که فرمودند : باید ۱۰ میلیون حافظ قرآن کریم داشته باشیم و از سویی سازمان اوقاف و امور خیریه با تعداد تربیت ۲ میلیون حافظ در 4 سال این طرح را از سال ۹۱ آغاز کرده است.

وی افزود : طرح تربیت حافظان و قاریان قرآن کریم با هدف تربیت یک میلیون حافظ در کشور با محوریت ادارات اوقاف و امور خیریه از دوسال قبل آغاز شده واین طرح با همکاری مؤسسات قرآنی در جوار بقاع متبرکه شاخص استان در حال برگزاری است.

حجت الاسلام رئوف اذعان داشت : در طرح تربیت حافظان قران کریم ۳ گروه سنی شامل نونهالان هفت تا ۱۲ سال جز ۳۰ قرآن، نوجوانان ۱۲ تا ۱۸ سال جزءهای ۱ و ۳۰ قرآن و افراد ۱۹ سال به بالا نیز جزء ۱، ۲ و جزء ۳۰ قرآن کریم را حفظ خواهند کرد و امسال یک آیتم دیگر به عنوان حفظ موضوعی که شامل ۳۰۰ آیه موضوعی کاربردی قرآن بوده و کتاب آن در اختیار افراد قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: در سال ۹۱ کمیت داده شده به استان گلستان پنج هزار و ۶۰۰ نفر بوده که تماما 100 درصد آن انجام شد و در سال ۹۲ سهمیه داه شده به استان شش هزار و ۵۸۰ نفر است که تا کنون ۴۴۹۳ نفر در سامانه ثبت نام کرده اند که حدود بیش از ۶۵ درصد ظرفیت داده شده است.

وی در پایان گفت : شهرستان آزادشهر تنها شهرستانی در سطح استان است که تمامی ظرفیت داده شده را تکمیل کرده است./مهر

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه