ناهنجاری‌ها دلیل اصلی مرگ و میر کودکان زیر پنج سال گلستان

زرین نامه: در کمیته بررسی مرگ و میر کودکان زیر پنج سال گلستان وجود ناهنجاری‌ها مهمترین دلیل مرگ و میر کودکان یک تا 59 ماهه استان اعلام شد.

به گزارش زرین نامه به نق از مهر، کمیته بررسی مرگ و میر کودکان زیر پنج سال ظهر چهارشنبه در علی آبادکتول تشکیل و بر ضرورت ارتقای مراقبتهای بهداشتی تاکید شد.

در این جلسه، اعلام شد ناهنجاری در کودکان یک تا 59 ماهه و نارسی در نوزادن مهمترین علل مرگ در کودکان زیر 5 سال درسال های 90 و شش ماهه اول 91 شهرستان علی آبادکتول اعلام شد.

همچنین در این جلسه بر بالابردن کمیت و کیفیت مراقبت های پیش از بارداری، بارداری و انجام آزمایشات غربالگری در سه ماهه اول باردری در موارد پرخطر تاکید شد.

دکتر محمد ظفرزاده عضوهیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی گلستان نیز در حاشیه این جلسه با اشاره به برگزاری کارگاه آموزشی گندزدایی صحیح مواد افزود: استفاده صحیح ازموادگندزدا وضدعفونی و گندزدایی صحیح و مناسب در بیمارستانها سبب کاهش آلودگی وانتشار آن می شود.

وی اظهار داشت: آموزش و توانمندسازی کارشناسان بهداشت محیط وحرفه ای مراکزبهداشتی ودرمانی درخصوص بازدید از اماکن درمانی تحت پوشش در خصوص استفاده صحیح از مواد گندزدا و گندزدایی صحیح، ارتقای سطح آگاهی کارشناسان بهداشت محیط وحرفه ای بیمارستان ها برای کنترل عفونت دراماکن درمانی از مهمترین اهداف است.

همچنین وی، شناسایی موادگندزدا و طبقه بندی این مواد و کاربردهای آنهارا درمحیطهای مختلف آموزش مهم برشمرد.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه