مدارس احترام به والدین را در جامعه نهادینه کنند

زرین نامه: مسئول مرکز بهداشت امام علی (ع) با اشاره به رسالت آموزش و پرورش در تربیت همه جانبه دانش آموزان گفت: احترام و نیکی به والدین باید از طریق معلمان در مدارس به کودکان آموخته و در جامعه نهادینه شود.

دکتر مهدی علی آبادی در جمع اعضای مدرسه و والدین دانش آموزان بیان داشت: آموزش و پرورش رسالتی بزرگ بر دوش معلمان است و باید معلمان نقش خویش را به درستی رد تربیت فرزندان ایفا کنند.

وی اظهار داشت: احترام به والدین و سالمندان یکی از مسائل مهمی است، اما تا کنون تنها به ذکر تئوری حدیث " به پدر و مادر خود نیکی کنیم" پرداخته ایم.

وی با بیان اینکه کودکان از اعمال بزرگترها یاد میگیرند نه از گفتار آنها افزود: باید از طریق رفتار احترام آمیز با کودکان، مصداق های احسان و رفتار صحیح با والدین و اجتماع را به آن ها بیاموزیم.

علی آبادی خاطر نشان کرد: آموزش احترام و احسان به والدین و بزرگترها نیز یکی از رسالت های آموزش و پرورش است که معلمان باید علاوه بر آموزش، این موضوع را در کودکان نهادینه کنند.

مسئول مرکز بهداشت امام علی (ع) با بیان اینکه ذهن انسان در شش سال دوم بیپترین آمادگی آموزش پذیری را دارد، خاطر نشان کرد: برای داشتن جامعه ای خوب و متعالی باید در تربیت کودکان و نحوه برخورد با آن ها بیشتر دقت کنیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خویش به موضوع افسردگی پرداخت و افزود: افسردگی نیز مانند سرماخوردگی بیماری واگیرداری است.

علی آبادی عوامل شخصیتی و ژنتیکی را در ایجاد بیماری افسردگی موثر دانسته،  اظهار داشت: بیماری های زمینه ای نظیر دیابت، فشار خون و سل نیز احتمال ایجاد افسردگی را افزایش می دهند.

وی با اشاره به اینکه افسردگی احتمال خودکشی را افزایش می دهد، تصریح کرد: اعتقادات دینی و مذهبی مردم ما عاملی موثر در کاهش آمار خودکشی است.


نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه