محدوده تردد اتباع بیگانه مشخص شد

زرین نامه: مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری گلستان گفت: 50 درصد اتباع خارجی در گلستان دارای مدرک معتبر هستند.

به گزارش زرین نامه به نقل از فارس، مهدی دهرویه در جمع کارشناسان معاونت سیاسی امنیتی استانداری گلستان اظهار داشت: به منظور سازماندهی اتباع غیرقانونی در گلستان به آنها مهلت داده شد تا مدارک قانونی دریافت کنند اما تنها 50 درصد آنها تن به این قضیه داده و دارای پاسپورت و روادید معتبر هستند.

وی افزود: طرح ساماندهی اتباع غیرمجاز در سال 1389 به اجرا درآمد و پس از گذشت دو ماه منتج به این شد که اتباع خارجی با گذرنامه افغانستان و روادید ایران برای مدت مشخصی می‎توانند تردد کنند.

وی با بیان اینکه کشور افغانستان دارای حکومت باثباتی شده است تصریح کرد: اما این کشور هنوز به درجه‎ای نرسیده که بتواند از نظر اقتصادی و معیشتی اتباعی که در سایر کشورها اسکان یافته‎اند را تامین کند و ایران به خاطر حس ‎انسان‎دوستی آنها را زیرپوشش خود قرار داده است.

اتباع خارجی فقط در شهرهای گرگان و گنبدکاووس مجاز به سکونت و تردد هستند

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری گلستان خاطرنشان کرد: از سال 1384 بر اساس بررسی کارگروه فرعی اتباع بیگانگان در استان تصمیم گرفته شد مناطقی به عنوان مناطق ممنوعه اتباع خارجی برای سکونت و تردد اعلام شود.

دهرویه یادآور شد: در حال حاضر به جایی رسیدیم که بعد از سال 1387 فقط در شهرهای گرگان و گنبدکاووس اتباع خارجی مجاز به سکونت و تردد هستند و در بقیه شهرهای ممنوعه نمی‎توانند سکونت داشته باشند.

وی افزود: اما استثنائاتی برای افاغنه‎ای که دارای همسر ایرانی و پروانه ایرانی معتبر باشند قائل شده‎ایم.

آمار ازدواج اتباع خارجی در گلستان بالاست

مدیرکل امور اتباع و مهاجرین خارجی استانداری گلستان با بیان اینکه ازدواج اتباع خارجی سبب بروز مشکلات زیادی می‎شود متذکر شد: زنان ایرانی که دارای مدارک معتبر هستند و به ازدواج یک فرد افغانی در آمده‎اند بر اساس موازین کشور این ازدواج غیرقانونی است.

دهرویه اظهار داشت: متاسفانه با وجود اطلاع‎رسانی‎های متعدد آمار این ازدواج‎ها در استان بالاست.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه