عوامل اجتماعی بیشترین تاثیر را بر تامین سلامت دارد

زرین نامه: رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان علی آباد کتول: کنترل عوامل اجتماعی بیشترین سهم را در تامین سلامت افراد دارد. 

به گزارش خبرنگار زرین نامه: سلامتی تنها فقدان بیماری محسوب نمی شود بلکه سلامت در سازمان جهانی بهداشت به صورت رفاه کامل جسمی، روانی و اجتماعی تعریف شده است.

رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان علی آباد کتول در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار زرین نامه گفت: 50 درصد تامین سلامتی مربوط به کنترل عوامل اجتماعی  سلامت می باشد. 

دکتر خالقی افزود: با توجه به بالا بودن سهم موثر عوامل اجتماعی بر سلامت، تنها داشتن امکانات تشخیص و درمان پیشرفته در تامین سلامت کافی نیست و برای تحقق امر سلامتی باید عوامل مربوط به محیط زندگی، فقر فرهنگی، بیکاری یا عدم اشتغال و محل اشتغال افراد را اصلاح و به وضع مطلوب تبدیل کرد.

وی تشریح کرد: عوامل ژنتیکی 10 تا 15 درصد بر سلامت تاثیر می گذارند و سیستم ارائه خدمات محافظ سلامت 25 درصد (بهداشتی و درمانی) در تامین سلامت موثر می باشد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان علی آباد کتول در پایان عنوان کرد: با توجه به این آمار باید برای بالا بردن سطح سلامت جامعه،  عوامل اجتماعی همچون بی توجهی به بهداشت فردی، حوادث کار و جاده ای، مصرف غذاهای آماده، مصرف خودسرانه دارو و بی اعتنایی به توصیه های پزشکی را اصلاح و در ایجاد فرهنگ سلامت تلاش کنیم.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه