برکناری بیش از 50 درصد دهیاران شهرستان علی آباد کتول

زرین نامه: با ایجاد تغییر و تحولات در شوراهای اسلامی شهر و روستا بیش از 50 درصد دهیاران شهرستان علی آباد کتول برکنار و بیکار شدند.

به گزارش خبرنگار زرین نامه؛ تغییر و تحولات یک ماه اخیر در شوراهای اسلامی شهر و روستا عده ی زیادی از دهیاران در سراسرکشور را دستخوش این تغییر و تحولات کرد.

دهیاران روستاهای شهرستان علی آبادکتول هم نه تنها از این قاعده مستثنی نبودند بلکه در این روزها بیش از 50 درصد از این نیروهای زحمتکش برکنار و بیکار شده اند.

دهیارانی که هر کدام کوله باری از تجربه و آموزه های امور اجرایی و مدیریت روستایی را با خود به همراه دارند و طی سال های خدمت خویش هزینه های زیادی صرف آموزش آنها شده است.

متاسفانه، باید گفت: امروز این دهیاران با تمام تجاربی خویش در اداره روستا، به صف بیکاران جامعه ی ما پیوسته اند.

با قدری تامل بیشتر به این مساله، اگر این روند نه در سطح کشور بلکه تنها در سطح استان گلستان بررسی شود، چنانچه از میان بیش از 856 دهیار استان گلستان تنها 500 دهیار با میانگین سابقه ی کاری 5 ساله برکنار شوند می توان گفت: 2 هزارو 500 سال تجربه و هزینه های آموزشی که صرف شده را با دست خود مدفون نموده ایم.

یکی از دهیاران بخش مرکزی شهرستان علی آباد کتول گفت: با بیش از دو دوره ی 4 ساله سابقه ی دهیاری بدون هیچ دلیلی برکنار و اکنون باید در جستجوی کار باشم، درحالی که با این سن دیگر هیچ اداره و حتی گارگاهی به بنده کار نمی دهد.

یکی دیگر از دهیاران بخش کمالان شهرستان علی آباد کتول هم با ابراز نگرانی از آینده شغلی خود گفت: ما مشکلی نداشتیم، اما به استناد قانون ما را بیکار کردند و اکنون بی کاری و بلا تکلیفی گریبانگیر خانواده های ما شده است.

دهیار دیگری نیز از بخش مرکزی ا ظهار داشت: با پیگیری هایی که انجام داده ام، در شرایط عادی به دهیاران برکنار شده بیمه بیکاری هم تعلق نمی گیرد و دهیاران برکنار شده برای رسیدن به حق و حقوق خود به جای اداره کار و امور اجتماعی باید از طریق دیوان عدالت اداری در مرکز استان پیگیری نمایند.

اما شنیده ها حاکی از آن است برکناری برخی از دهیاران به دلایل مصلحت اندیشی های سیاسی بوده که این مساله دولت تدبیر و امید را هم از داشتن دهیاران با تجربه محروم ساخته و در اداره امور روستاها با چالش مواجه خواهد کرد.

در اینجا باید از طلایه داران این مصلحت اندیشی ها پرسید: با این وضعیت اقتصاد مقاومتی که در پیش داریم، اگر فقط 30 یا40 درصد دهیاران با عناوین مختلف از خدمت باز بمانند، چه ضربه ای متوجه مجموعه مدیریتی گلستان خواهد شد؟

در این برهه از زمان با توجه به آغاز بکار استاندار جدید گلستان و عزم جدی ایشان در جهت تحول و توسعه فرهنگی – اقتصادی ضرورت دارد در این مساله مهم تدبیر و تجدید نظر شود.

با توجه به درخواست ادامه فعالیت اکثر دهیاران در این گزارش و استان، باید دید استاندار محترم گلستان در خصوص ادامه به کار این مدیران محلی کار آزموده در جهت خدمت به مردم چه تدبیری را اتخاذ خواهد کرد.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه