باید امروز چاره ای اندیشید فردا و فردا ها دیر است !

زرین نامه: فقر با سابقه ای به طول تاریخ همواره یکی از ناهنجاری های جامعه به شمار آمده که هر کس به نوبۀ خود تعریفی از آن ارائه کرده است. اما آنچه مهم است تعریف و یا تعیین محدودۀ صرف برای فقر نیست بلکه ارائه راهکار برای حل این مشکل است.

به گزارش زرین نامه؛ اگر قرار است این آسیب اجتماعی درمان شود برگزار کنندگان گردهمایی ها و همایش های مبارزه با فقر باید از میدان تئوری خود خارج شوند و در میدان عمل مصوبات پی در پی که از سالها پیش مطرح شده را به منصه ظهور بگذارند.

فقر آسیب است ،چه در حوزه اقتصاد وچه در حوزۀ اجتماعی وفرهنگی و… چرا که در هر حوزه آسیب و ضربات مخرب خود را در نهاد آدمی و به تبع آن در جامعه به جا خواهد گذاشت.

اگر قرار است قدمی در راه حل این مشکل برداشته شود نیازی به قطعنامه و نامیدن روز در تقویم کاغذی نیست ، برای حل این مشکل باید چشمها را شست و با نگاه به تقویم تصویری زندگی که در گوشه و کنار شهرهایمان به نمایش گذاشته شده فکری به حال بازیگران این مستند کرد، فکری برای فقر، این غول شوم که بر سر بسیاری از خانواده ها سایه افکنده و بیش از همه، کودکان را هدف نسیم سرد و مرگبار خود کرده است .

در یک نگاه حداقلی باید فکری برای تعدیل این نسیم کرد تا قبل از اینکه گرد زرد مرگ را بر صورت سرخ شده با سیلی پدران و مادران بنشاند و تا قبل از آنکه آسمان آبی کودکان ابری و سیاه شود. باید همین امروز چاره ای اندیشید فردا و فرداها دیر است!

منبع: قابوس نامه

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه