اجرای مانور اسکان اضطراری و آمادگی مقابله با زلزله در روستای محمدآبادکتول

زرین نامه: مانور عملیاتی امداد و نجات با موضوع تخلیه اضطراری و رویکرد اجتماع محور مبتنی بر جوامع روستایی در روستای محمدآباد بخش کمالان برگزار شد.

فرماندار علی آبادکتول در گفتگو با خبرنگار زرین نامه گفت: برگزاری و طراحی سناریوی این مانور برای اولین بار توسط مردم و دهیاری روستای محمد آباد انجام شده است.

علی اکبر کی پور برگزاری این مانورها را برنامه ای خوب و الگویی مناسب برای سایر روستاها در سنوات آینده دانست و افزود: همزمان مانورهای متعددی توسط هلال احمر شهرستان علی آباد کتول با همکاری مردم در هفته کاهش اثرات بلایای طبیعی برگزار شد.

رضا حاجیلری رییس جمعیت هلال احمر شهرستان علی آباد کتول در گفتگو با خبرنگار ما اظهار داشت: این مانور پس از تشکیل تیم امداد و نجات روستایی و ارایه آموزش های مورد نیاز به صورت خانه به خانه به منظور اجرای عملی آموزش ها برگزار شد.

وی اظهار داشت: در این مانور خانواده های روستایی با نقاط ایمن و امن منازل، نحوه آمادگی در مقابل حوادث، خروج اضطراری و ایمن از منازل، مدارس و مهد کودک ها به سمت اردوگاه های اسکان اضطراری با حفظ و رعایت تقدم افراد کهنسال و کودکان را فرا گرفتند.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه