جاده دسترسی به جنگل کبودوال آسفالت می شود

زرین نامه: در پاسخ به مطالبات مردم شهرستان علی آباد کتول، توافقاتی بین مسئولین این شهرستان مبنی بر آسفالت جاده دسترسی به جنگل کبودوال با اعتباری بالغ بر 300 میلیون تومان صورت گرفت.

به گزارش خبرنگار زرین نامه؛ جاده دسترسی به جنگل کبودوال با همکاری و توافقات بین اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی گلستان، نماینده مردم علی آبادکتول در مجلس، شورای شهر و شهرداری این شهرستان آسفالت می شود.

رحمت اله نوروزی نماینده مردم علی آباد کتول در مجلس گفت: رشد صنعت گردشگری در استان و شهرستان راه حلی مناسب در کاهش نرخ بیکاری جامعه است.

وی رشد صنعت گردشگری شهرستان را نیازمند تامین زیرساخت های مناسب دانست و افزود: آسفالت جاده کبودوال و ثبت ملی آبشار زمینه ساز رشد گردشگری شهرستان علی آباد کتول است.

مهندس ابوالفضل پاکدامن رییس شورای شهر علی آباد کتول در جلسه مشترک میراث فرهنگی و شورای شهر و نماینده مردم در مجلس گفت: با واگذاری امکان آسفالت جاده کبودوال به شهرداری می توانیم با حذف دریافت های سود پیمانکاری بخش خصوصی استفاده بهینه تری از میزان این اعتبار انجام دهیم.

حسن صداقت نایب رییس شورای شهر علی آبادکتول با تاکید بر نگاه اقتصادی در صنعت گردشگری شهرستان گفت: وجود سه دهنه ی شاخص علی آباد کتول زمینه ای مناسب برای رشد گردشگری در شهرستان است که باید از آن در جهت رشد و توسعه علی آباد کتول استفاده کنیم.

تاسیس خانه موسیقی مقامی علی آباد کتول به عنوان موسیقی ای شاخص در استان گلستان نیز از دیگر مطالبات شورای شهر از رییس میراث فرهنگی گلستان در این جلسه بود که توسط مهندس غلامرضا حاتمی عضو شورای شهر علی آباد کتول مطرح شد.

فائزه رضایی عضو دیگر شورای شهر علی آبادکتول نیز اظهار داشت: امکان ایجاد شرایطی برای آموزش و فروش لباس ها و صنایع دستی شهرستان به گردشگران عاملی مهم در ترویج آداب و رسوم علی آباد کتول به سایر استان ها است.

سید محمد حسینی عضو دیگر شورای شهر نیز بیان داشت: ثبت ملی کبودوال ملی توجه ویژه ای نیز می طلبد که تامین امکانات و زیرساخت ها نمونه ای از این توجهات است.

مجتبی شریعتی شهردار علی آباد کتول نیز تصریح کرد: علیرغم گذشت بیش از 10 سال عمر استان گلستان، تخصیص بودجه ها به شهرستان های استان با بی مهری مواجه است که مانع رشد و پیشرفت شهرستان ها می شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان با تایید نظرات و پیشنهادات اعضای شورای شهر علی آباد کتول گفت: هم صدایی و اجماع راه حل رفع مشکلات شهرستان است.

قربان عباسی با اشاره به اینکه هر یک شخص گردشگر واقعی برای 3 شخص اشتغالزایی دارد، خاطرنشان کرد: با واگذاری برخی منابع توسط منابع طبیعی به شهرداری، اداره گردشگری استان نیز امکان عملکرد بیشتر و بهتری در شهرستان ها پیدا می کند.

گلستان دارای رتبه چهارم مهر اصالت از یونسکو است

وی در خصوص صنایع دستی گلستان نیز اذعان داشت: استان گلستان دارای رتبه چهارم مُهر اصالت از یونسکو است.

مدیرکل میراث فرهنگی گلستان با اشاره به تعهد صادرات 500 هزار دلاری صنایع دستی به سایر کشورها تصریح کرد: در سال گذشته موفق به صادرات یک هزار و 677 دلار صنایع دستی به سایر کشورها شدیم.

عباسی در پایان گفت: صداقت، راستگویی و اعتمادسازی بین شورای شهر، شهرداری و گردشگری در حل مشکلات گردشگری و صنایع دستی شهرستان بسیار موثر است.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه