چینش مدیران در جای خود مطابق با اصل عدالت است

زرین نامه: استاندار گلستان گفت: شایسته‎سالاری در انتصاب و قرار گرفتن هر نیرو در جایگاه شایسته خود مطابق با اصل عدالت است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زرین نامه؛ حسن صادقلو پیش از ظهر امروز در آیین جشن غدیر در مسجد جامع شهر آزادشهر اظهار داشت: عدالت از اساسی‎ترین محورهای حکومت‎داری و علی(ع) نماد بزرگ این اصل اساسی بشری است.

وی خاطرنشان کرد: عید ولادت علی (ع) عید ولایت است، چراکه این امام بزرگ، عدالت را در جامعه نهادینه کرد و در این مسیر حتی گوهر جان خویش را از دست داد.

عید ولایت علی (ع) عید عدالت است

صادقلو با اشاره به اهمیت عدالت در دیدگاه علی (ع) اضافه کرد: از دیدگاه علی (ع) مقوله عدالت چنان ارزشمند و پراهمیت است که نادیده گرفتن آن، ثبات اجتماعی را متزلزل می‎کند و اجرای آن مایه پایداری و استحکام جامعه است.

وی تصریح کرد: انسجام و حفظ وحدت اجتماعی و امنیت عمومی در گرو برخوردها و رفتارهای عادلانه است و بالعکس، تفرقه و جدایی، اختلاف گروهی و ملی و تشنجات اجتماعی، از ظلم و بی‌عدالتی برمی‎خیزد.

عدالت موجب قوام و استمرار جامعه انسانی است

استاندار دولت یازدهم در استان گلستان یادآور شد: در این دیدگاه، عدل و دادگری نه تنها باعث قوام و استمرار اجتماع انسانی است، بلکه جامعه سالم و پیشرفته‌ای را به وجود می‌آورد.

صادقلو ادامه داد: با دقت در بیانات امام نخست شیعیان و نامه‎هایی که وی به کارگزاران خویش ارسال می‌کرد، این نکته به دست می‌آید که یکی از بارزترین نشانه‌های حکومت دینی، اجرای عدالت از طرف حاکمیت بر مردم و نیز از روشن‎ترین علامت‌های جامعه دینی، اقامه عدل در روابط اجتماعی است.

مهربانی با مردم در دستور کار مدیران اجرایی قرار گیرد

وی با اشاره به مردم‎داری به عنوان مهمترین صفت مدیران در جامعه اسلامی افزود: مهمترین پشتوانه کار مدیران در پیشبرد اهداف بزرگ خود حمایت‎های مردمی و علاقه و محبتی است که مردم نسبت به آنها دارند.

به گفته صادقلو، این مهر و محبت وقتی ایجاد می‎شود که مردم احساس کنند مدیر نیز با عشق و علاقه به آنها خدمت می‎کند.

وی خاطرنشان کرد: باید در مدیریت اجرایی استان شیوه مهربانی با مردم را در دستور کار قرار دهیم.

استاندار گلستان یادآور شد: مردم ما آنقدر با شعور هستند که اگر با ادب، منطق و مهربانی با آنان سخن بگویید و حتی جواب نه به آنان بدهید، نمی‎گویند کاری نکردید، بلکه می‌گویند نشد.

صادقلو متذکر شد: این نکرد و نشد‎ها از سوی مردم هر کدام به نوبه خود با معانی متفاوت، می‎تواند بناکن یا بنان‌کن هر نظام سیاسی باشد، پس مدیران باید به ظرافت این موضوع دقت کنند. / فارس

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه