بزرگترین مراسم تعزیه خوانی در سطح استان برگزار می شود + تصاوير آرشيو

زرین نامه: مدیر کانون فرهنگی و هنری مائده روستای آلوکلاته گرگان از برگزاری بزرگترین مراسم تعزیه خوانی در سطح استان توسط جوانان این روستا خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زرین نامه؛ حجت الاسلام والمسلمین علی اکبر عباس نائبی، مسئول کانون فرهنگی مائده روستای آلوکلاته گرگان گفت: مراسم تعزیه خوانی شهادت حضرت امام حسین(ع) ساعت 13 روز جمعه 11 محرم (24 آبان) 92 توسط گروه تعزیه خوانی اهل البیت (ع) مسجد جامع روستای آلوکلاته در این روستا برگزار می شود.

وی در خصوص چگونگی برگزاری این مراسم گفت: این مراسم در میدانی وسیع که در آن با استفاده از خیمه، نخل، نهر و غیره صحنه کربلا شبیه سازی شده است، انجام می شود.

حجت الاسلام نائبی تصریح کرد: هزینه برگزاری این آیین معنوی توسط مردم این روستا تامین می شود و تمامی افرادی که در این گروه تعزیه حضور دارند اهل روستای آلوکلاته هستند که در طول مدت 8سال با توانمندی های خود توانسته اند تجهیزات اجرای تعزیه را فراهم کنند.

مسئول کانون فرهنگی مائده روستای آلوکلاته افزود: با توجه به هجمه های فراوانی که توسط دشمنان علیه دین، مذهب و به خصوص فرهنگ عاشورای حسینی انجام می شود می بایست به فرموده حضرت امام(ره)، مردم به همان روش سنتی، عزاداری ها و مراسمات مذهبی را پررنگ و باشکوه هر چه تمام تر برگزار کنند.

وی ادامه داد: یکی از این مراسمات برگزاری آیین تعزیه خوانی است که به علت آنکه به صورت زنده برگزار می شود باعث تداعی شدن واقعه عاشورا در ذهن مخاطبانش می شود و علاوه بر این به ترویج فرهنگ عاشورایی کمک بسیاری می کند و اثرات تربیتی مناسبی برای کوکان و نوجوانان بر جای می گذارد.

حجت الاسلام نائبی اظهارداشت: در اجرای این مراسم تعزیه سعی شده است از خرافه گویی در مورد واقعه عاشورا و هر نمایشی که با سیره اهل بیت(ع) منافات دارد، پرهیز شود.

وی در پایان از تمامی عاشقان اباعبدالله الحسین (ع)برای شرکت در این مراسم مذهبی دعوت کرد.

لازم به ذکر است، روستای آلوکلاته در بخش بهاران و در 10 کیلومتری شمال شرقی شهرستان گرگان قرار دارد که تعزیه های اجرا شده توسط این گروه به شرح ذیل است:

1-عاشورای سال 1384 تعزیه آتش زدن خیمه ها در ظهر عاشورا

2- اربعین سال 1384 تعزیه کاروان حضرت زینب (س).

3- عاشورای سال 1385 اجرای تعزیه حضرت امام حسین (ع).

4- عاشورای سال 1386 اجرای تعزیه حضرت علی اکبر (ع).

5- عاشورای سال 1387 اجرای تعزیه حضرت ابوالفضل العباس (ع).

6- اربعین سال 1387 اجرای تعزیه کاروان حضرت زینب (س) .

7- عاشورای سال 1388 اجرای تعزیه حضرت امام حسین (ع).

8- اجرای تعزیه حضرت عباس (ع) و حضرت علی اصغر (ع) و حضرت امام حسین (ع) در قالب همایش فرهنگ های مذهبی طوایف استان گلستان در تالار فخروالدین اسعد گرگانی.

9- عاشورای سال 1389 اجرای تعزیه حضرت امام حسین (ع).

10- عاشورای سال 1390 اجرای تعزیه حضرت عباس (ع)

11- عاشورای سال 1391 اجرای تعزیه علی اکبر (ع)

12- برنامه آینده گروه تعزیه خوانی اهل البیت (ع) اجرای تعزیه حضرت امام حسین (ع) در روز جمعه 24 آبان ماه سال 1392 در روستای آلوکلاته می باشد.

تصاویری از برگزاری تعزیه امام حسین (ع) در سال 1389

Taziyeh

Taziyeh

Taziyeh

Taziyeh

Taziyeh

Taziyeh