قاچاقچیان چَلَم گرمابدشت دستگیر شدند

زرین نامه: رییس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان گرگان از دستگیری قاچاقچیان چَلَم در جنگلداری گرمابدشت این شهرستان خبر داد.

رسول مقسم در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی زرین نامه بیان کرد: مامورین یگان حفاظت واحد منابع طبیعی تقی آباد و پرسنل حفاظتی طرح جنگلداری گرمابدشت در زمان گشت در جنگل های حوزه شهرستان گرگان به یک دستگاه خودروی نیسان مشکوک و آن را مورد بازرسی قرار دادند.

وی اظهار کرد: راننده نیسان از شهر کردکوی به همراه سه نفر متخلف از روستای قرن آباد در حال قاچاق گونه چلم بودند که در این بازرسی خودروی حامل محموله قاچاق سریعاً متوقف و به اداره منابع طبیعی گرگان هدایت شد.

مقسم افزود: پرونده متخلفین بعد از بازجویی جهت بررسی به مراجع قانونی تحویل شد.

LKJ_1.jpg - 33.33 کیلو بایت

به گزارش زرین نامه: همیشک با نام محلی چلم گیاهی درخچه ای، نیمه خشبی با شاخه های نازک راست و فراوان به ارتفاع 50 تا 10 سانتی متر دارای شاخه های برگ مانند به شکل سرنیزه با رگبرگ های موازی و به رنگ سبز روشن است.

زمان گل دهی بهار و زمستان و گل های آن کوچک سفید و به صورت مجتمع در خوشه های انتهایی متشکل از 6 تا 9 گل، میوه سته، کروی و به رنگ قرمز می باشد.

تلطیف هوا از طریق تولید رطوبت و تبدیل دی اکسید کربن به اکسیژن، پالایش هوا با تثبیت گازهای سمی و معلق در هوا مانند عوامل بیماری زا و گردو غبار، حفاظت از خاک در برابر فرسایش خاک، زیباسازی محیط و ایجاد شرایط زیست محیطی از فواید این گیاه است.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه