انجام عمل صالح به تنهایی فایده‎ای ندارد

زرین نامه: رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: در قرآن حدود 300 دوقلو وجود دارد که یکی از آن دوقلوها نماز و زکات، اموال و انفس، خوف و رجا، دعا و حرکت، کار و تقوا است که هر یک بدون دیگری بی‎فایده است.

به گزارش زرین نامه، حجت‎الاسلام محسن قرائتی بعد از ظهر امروز در همایش بزرگ زکات و مسجد محوری که در مصلای نماز جمعه شهرستان گرگان برگزار شد اظهار داشت: انجام عمل صالح به تنهایی فایده‎ای ندارد لذا هر کار خوبی اگر بدون ایمان باشد بی‎فایده خواهد بود.

وی تصریح کرد: کار بسیار است اما به شرطی ارزش دارد که در راه خدا باشد، خیلی از افراد هستند که 16 ساعت در روز کار می‎کنند اما جهنمی‎اند ولی هم کار می‎کنند و هم سختکوش هستند اما کارهایشان روی فرم نیست و اعمال آنها همانند ساختن خانه‎ای بدون داشتن پروانه ساختمانی است که خیلی زود از سوی شهرداری تخریب می‎شود.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور بیان داشت: ستاد زکات راه‎اندازی شده اما باید دارای نقشه مهندسی باشد و مبلغان و روحانیون تشیع و تسنن قصدشان تنها برای خدا باشد.

قرائتی با تاکید بر اینکه فقرزدایی در رأس همه کارها است یادآور شد: تنها صحابی بودن و رزمنده بودن کافی نیست اگر خمس بدهید تازه ایمان دارید و اگر صداقت داشته باشید زکات می‎دهید.

وی تاکید کرد: تمامِ دین به نماز است و تمامِ نماز به زکات بستگی دارد در هیچ واجبی پیامبر (ص) از مردم تشکر نمی‎کند اما در دادن زکات پیامبر (ص) مامور به تشکر است.

کلمه زکات در قرآن 32 بار آمده است

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با بیان اینکه کلمه زکات در قرآن 32 بار آمده است ابراز داشت: خوشبختانه مسئله زکات در کشور فراگیر شده و امیدواریم طبق قرآن بدان عمل شود.

قرائتی اظهار داشت: 500 آیه در قرآن کریم به موضوع فقرزدایی اشاره دارد که تمام آیات انفاق، صدقه، اطعام، کفاره و ... برای فقرزدایی در جامعه تاکید شده است.

وی با بیان اینکه اطعام مسکین واجب است افزود: قرآن، دادن زکات را فریضه‎ای از سوی خدا می‎داند و اگر مردم زکات مال خود را بپردازند در جامعه فقیر نخواهیم داشت.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور در خصوص اینکه زکات باید به چه فقیری داده شود خاطر نشان کرد: فقیری که در راه خدا گیر کرده است، فقرایی که صورت‎های خود را با سیلی سرخ نگه داشته‎اند.

قرائتی با تاکید بر اینکه در دادن زکات باید آبروی مردم حفظ شود بیان داشت: اگر برخی افرادِ نیازمند از گرفتن زکات ناراحت می‎شوند باید به عنوان هدیه به آنها کمک شود و تا زمانی که در روستا فقر وجود دارد باید زکات در همان جا خرج شود همچنین تا زمانی‌که اقوام نیازمند وجود دارد نباید به دیگران زکات بدهید.

وی اظهار داشت: باید تلاش کنیم تا زکات در کارهای فرهنگی و قرآنی هزینه شوند در جامعه اسلامی نباید افرادی وجود داشته باشند که قرآن را غلط قرائت و تلفظ کنند./فارس

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه