امنیت اجتماعی و روانی جامعه با طرح های قرآنی تأمین می شود

زرین نامه: علی اصغر زنگانه کارشناس ارشد علوم قرآن و حدیث گفت: امنیت اجتماعی و روانی جامعه بشری با اجرای طرح های قرآنی در جامعه تأمین می شود.

به گزارش خبرنگار زرین نامه؛ زنگانه در جمع عزاداران حسینی بیت الزهرای شهرستان علی آباد کتول بیان کرد: احساس خوف و ناامنی مانع حضور فعال و سودمند انسان در جامعه می شود.

وی همچنین بیماری روانی را حاصل غم و ناراحتی های زیاد دانست و اظهار کرد: قرآن کریم 9 راهکار برای پیشگیری از ایجاد خوف، ناامنی و ایجاد امنیت روانی و اجتماعی در جامعه دارد.

این چهره ملی هفتمین دوره خادمان و پیشکسوتان قرآنی کشور تشیرح کرد: انسان باید در اولین گام تابع محض خدای متعال باشد چرا که خداوند به نیازهای ما آگاه است.

زنگانه ایمان را دومین پیشنهاد قرآن برای ایجاد امنیت و آرامش در جامعه دانست و تصریح کرد: واژه ایمان ریشه در امنیت دارد و انسان با ایمان هیچگاه امنیت دیگران را به خطر نمی اندازد.

وی سومین گام را پیش به سوی خدا همراه با برنامه ای نیکو و شایسته کرد و گفت: هدف مبتنی بر برنامه ریزی نیکو جامعه را به توسعه و پیشرفت رهنمون می سازد.

وی انفاق مال را چهارمین گام و نماز را پنجمین راهکار ایجاد امنیت اجتماعی و روانی در جامعه معرفی و خاطر نشان کرد: انفاق مال مانع فساد اقتصادی و اجتماعی در جامعه می شود.

این کارشناس ارشد علوم قرآن و حدیث ششمین گام مبارزه در راه خدا و شهادت و هفتمین گام ولایت و رهبری خواند و گفت: ولایت و رهبری جامعه را با هدایت جامعه موجب ایجاد آرامش و مانع هرج و مرج می شود.

زنگانه هشتمین راهکار را تقوا و درستکاری و مقاومت و پایداری را نهمین طرح قرآن بیان کرد و افزود: اجرای این 9 مورد در جامعه ی بشری آرامش و امنیت اجتماعی را در جامعه تامین می کند.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه