جزئيات 2800 پروژه افتتاح شده بسيج

كاظم يزداني گفت: در ادامه پروژه هاي افتتاح شده بسيج در روز گذشته حدود 500 پروژه ديگر در دهه فجر افتتاح مي شود.


 

به گزارش زرین نامه به نقل از پايگاه اينترنتي بسيج، كاظم يزداني مسئول سازمان ورزش بسيج با اشاره به افتتاح دو هزارو 800 پروژه عمراني بسيج در روز گذشته، گفت: بر اساس برنامه 5 ساله در توسعه ورزش همگاني و قهرماني در بسيج و كشور، فعاليت هاي بسيار خوبي چه در امر توسعه ورزش همگاني و ورزش قهرمان صورت گرفته است.

وي افزود: در اين راستا تلاش شده است كه فضايي براي ورزش مردم فراهم شود و از طرفي هم در ورزش قهرماني استعداديابي و پرورش نخبگان ورزش صورت بگيرد كه اين 2 چشم انداز ما در بسيج است.

يزداني تاكيد كرد: براي رسيدن به آن نياز به برنامه ريزي داريم كه آن در مركز مطالعات و پژوهشكده سايبري و ورزشي بسيج طراحي شده است و از اول برنامه پنج ساله بسيج آغاز شده است. اگر بخواهيم به اين 2 خواسته برسيم احتياج به زير ساخت ها و ابزار و نيروي انساني متخصص و اماكن داريم.

مسئول سازمان ورزش بسيج ادامه داد: با حمايت بسيار خوب سردار نقدي در بحث تقويت زير ساخت ها، از اوايل برنامه 5 ساله يعني اول سال 90 طبق برنامه اي موافقت شد كه براي هر حوزه اي كه سالن ورزشي ندارد يك سالن، براي نواحي، يك سالن و براي مركز استان ها يك مجموعه ورزشي ساخته شود.

يزداني خاطرنشان كرد: همچنين براي نواحي مستعد بحث تيراندازي مثل آذربايجان شرقي، آذربايجان غربي، لرستان، كردستان، قرار است با هماهنگي كه با فدراسيون تيراندازي انجام داديم يك سالن كمپلكس تيراندازي بسازيم كه شامل سالن تيراندازي بادي، خفيف و جنگي است. اين سالن ها در حال ساخت و ساز است و تعدادي از آن نيز درحال تجهيز است.

وي با بيان اينكه اين ها زيرساخت هاي ماموريت ما در بحث توسعه ورزش در بسيج و كشور است، اظهار داشت: در همين راستا روز گذشته توانستيم در يك اقدام هماهنگ با معاونت فاوا به صورت ويدئو كنفرانس همزمان حدود دو هزار و 800 پروژه عمراني شامل پايگاه ها، حوزه ها، سالن هاي صالحين و سالن هاي 9 دي را افتتاح كنيم.

يزداني تصريح كرد: سالن هاي صالحين با ابعاد حدود 450 متر براي فعاليت هاي همگاني حوزه ها فعال خواهد شد و سالن هاي 9 دي در ابعاد 1200 متر، سالني چند منظوره است كه اكثر رشته هاي ورزشي را شامل مي شود.

مسئول سازمان ورزش بسيج ادامه داد: روز گذشته 362 سالن صالحين براي حوزه ها و 65 سالن 9 دي براي نواحي بسيج در شهرستان ها همزمان با 183 حوزه و 2197 پايگاه به دستور سرلشكر فيروزآبادي و سردار نقدي در سراسر كشور افتتاح شد.

وي افزود: بنا داريم براي دهه فجر همچنين مراسمي داشته باشيم و بخش ديگري از پروژه هاي عمراني بسيج هم در بخش سالن هاي تيراندازي و 9 دي و صالحين در حدود 500 سالن افتتاح كنيم كه كار بي سابقه اي است.

يزداني خاطرنشان كرد: اين افتتاح ها طبق برنامه پنج ساله است و تقريبا تا انتهاي امسال در فاز اول حدود هزار عدد از اين سالن ها را به بهره برداري مي رسانيم كه رقم بسيار قابل توجه و كمك بسيار خوبي به ورزش كشور خواهد بود.

مسئول سازمان ورزش بسيج در پايان گفت: همچنين با احداث پايگاه هاي قهرماني ورزشي، براي استعداد يابي نخبگان ورزش در رشته هاي مختلف كار خود را شروع كرده ايم و در حال حاضر 75 پايگاه و حدود 6 هزار نونهال شناسايي شده از تعداد 100 هزار مراجعه كننده داريم.

 

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه