شناسایی 112 نقطه پرخطر در گلستان

زرین نامه: مدیرکل حمل و نقل پایانه‎های گلستان از تدوین طرح جامع کاهش تصادفات جاده‎ای در قالب یک نقشه راه برای استان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زرین نامه؛ مهدی میقانی ظهر امروز در نشست خبری که به مناسبت تشریح برنامه‎های هفته احترام به قوانین راهنمایی و رانندگی در گلستان برگزار شد، اظهار داشت: به منظور کاهش تصادفات و تلفات جامعه انسانی در سال گذشته طرح جامع پنج‎ساله به تصویب رسید که بر اساس آن برنامه مشخصی برای تمام دستگاه‎های اجرایی استان پیش‎بینی شده است.

وی ابراز امیدواری کرد اگر دستگاه‎های اجرایی طبق برنامه عمل کنند آمار تصادفات و تلفات سرمایه‎های اجتماعی در استان به حد قابل توجهی کاهش خواهد یافت.

مدیرکل حمل و نقل پایانه‎های گلستان با بیان اینکه اولویت برنامه‎های ما اثربخشی آن در متن جامعه است، تصریح کرد: در سایه همدلی و تعامل هر یک از دستگاه‎ها می‎توان به نتایج خوبی دست پیدا کرد.

میقانی در خصوص فلسفه نامگذاری هفته احترام به قوانین راهنمایی و رانندگی بیان داشت: کمیسیون ایمنی راه‎های استان گلستان برای اینکه آغازگر حرکت وسیعی در کاهش تصادفات و عمل به قانون راهنمایی و رانندگی باشد استارت این طرح را در استان زد و در گام‎های بعدی سعی بر این است تا به کل کشور تعمیم پیدا کند.

وی نامگذاری سمبلیک را برای رسیدن به نتیجه مطلوب، اثرگذار خواند و افزود: بیشترین عامل تصادفات ناشی از رفتار ناصحیح آحاد جامعه اعم از رانندگان و عابرین پیاده است لذا سال گذشته با ارائه پیشنهادی به استانداری گلستان مبنی بر اجرای طرح احترام به قوانین و مقررات مورد استقبال مقامات ارشد استان قرار گرفت.

مدیرکل حمل و نقل پایانه‎های گلستان از تشکیل کارگروه‎ها و کمیته‎های تخصصی برای اعمال قانون در استان خبر داد و اظهار داشت: بر اساس طرح جامع هر یک از دستگاه‎های اجرایی استان دارای برنامه مشخص شدند و برای این دایره و وسعت تاثیرگذاری را در جامعه بالا ببریم طرح پیشنهادی را به مقامات عالی وزارتخانه ارسال کردیم.

میقانی در خصوص برنامه‎های هفته احترام به قوانین راهنمایی و رانندگی در گلستان ابراز داشت: برنامه‎های این هفته از 26 آبان لغایت دوم آذر انجام می‎شود که مهمترین هدف ما تغییر رفتارها، فرهنگ‎ها و آموزش صحیح است.

وی افزود: در نخستین روز این مناسبت؛ برگزاری مسابقه انشاءنویسی و بازدید از پارک‎های ترافیک با همکاری اداره کل آموزش و پرورش گلستان انجام خواهد گرفت چراکه معتقدیم استارت تغییر رفتار باید از کودکی صورت بگیرد.

مدیرکل حمل و نقل پایانه‎های گلستان با تاکید بر اجرای مقررات در شرکت‎های انجمن‎های مسافربری گفت: شرکت‎های حمل و نقل مسافربری در گرگان با مشارکت انجمن‎های مسافربری، پلیس راهور و اورژانس در دومین روز این هفته نسبت به اجرای مقررات در شرکت‎های انجمن مسافربری تاکید دارند.

میقانی از برگزاری گردهمایی آموزش موتورسواران و عابران پیاده همزمان با 28 آبان‎ماه امسال در علی‎آباد کتول خبر داد و بیان داشت: ارتقاء ایمنی تردد ادوات کشاورزی در راه‎ها، توصیه‎های ایمنی برای کشاورزان، توجه به ایمنی سرنشینان وسایل نقلیه و استفاده از کمربند، برگزاری کلاس‎های توجیهی و آموزشی برای مدیران فنی شرکت‎های حمل و نقل از جمله برنامه‎های هفته احترام به قوانین راهنمایی و رانندگی در گلستان است.

وی با بیان اینکه 112 نقطه پرخطر در گلستان شناسایی شده است، ابراز داشت: این نقاط پرخطر توسط پلیس راه گلستان شناسایی شده است./فارس