قرآن گواهی روشن بر اهمیت کتاب در تفکر اسلامی است

زرین نامه: فرماندار علی آباد کتول با اشاره به اهمیت کتاب و کتابت در اسلام گفت: آیات قرآن گواهی روشن بر ارزش والای کتاب و کتابت در تفکر اسلامی است.

به گزارش خبرنگار زرین نامه؛ علی‌اکبر کی پور فرماندار علی آباد کتول عصر روز گذشته در همایش یار مهربان با رویکرد عاشورایی که به مناسبت بزرگداشت بیست و یکمین دوره کتاب جمهوری اسلامی ایران در این شهرستان برگزار شد با اشاره به آیه شریفه ((الذی علّم بالقلم))بیان کرد: خدای متعال در این آیه شریفه بر اهمیت آموزش و نگارش و ارزش والای کتاب و کتابت در تفکر اسلامی گواه روشنی داده است.

وی با تاکید بر اهمیت کتاب و کتاب خوانی، سبک شمردن کتاب را امری ناشایسته خواند و اظهار کرد: کتاب یاری مهربان و همیشگی برای ما است و باید برای ارتقاء سطح دانش و آگاهی خود به اهمیت و منزلت آن توجه کنیم.

رییس انجمن کتابخانه های شهرستان با بیان اینکه قشر نوجوان و جوان ما با تجربه و اندوخته ای اندک به دنیای پرفراز و نشیب شناخت پا می گذارد، تاکید کرد: جوان و نوجوان برای نجات از دام بدخواهان و تاریک دلان و بیراهه باید بسیار هوشیار باشد.

کی پور خاطر نشان کرد: افرادی زیادی با القائات مسموم و مهلک در قالب عرضه ی یک کتاب ارزشمند به دنبال هلاکت دل های پاک این نو نهالان هستند.

فرماندار علی آبادکتول با اشاره به اینکه بسیاری از کارهای تفریحی صرفا برای تفریح و پرکردن اوقات فراغت است، افزود: مطالعه و کتاب خوانی علاوه بر تفریح و تامین اوقات فراغت، کوله باری از دانش، آگاهی و گنجینه ای ارزشمند را به برای ما به ارمغان می آورد.

وی با تشریح ارزش والای کتاب های دینی و اسلامی گفت: با مطالعه زندگی پیامبران الهی و ائمه اطهار (ع) می بینیم زندگی آن ها برای ما سراسر پند و اندرز و سرلوحه زندگی است.

کی پور زندگی امام حسین (ع) را یکی از درس های آموزنده برای ما مسلمانان عنوان کرد و افزود: اخلاق، رفتار و افکار امام حسین (ع) در زندگی همانند دانشگاهی عظیم است که توجه به آن زندگی ما را به سوی سعادت سوق می دهد.

فرماندار علی آبادکتول در پایان خاطر نشان کرد: قرآن کتاب جاودانه ای است در دست ما مسلمانان که هرگز کهنه نمی شود وبا هر بار گشودن آن عطر تازگی به مشاممان می رسد، قوانین این کتاب جاودانه اند و همگان از دریای زلالش سیراب می شوند.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه