نقاط ضعفی که قرار بود دولت یازدهم نداشته باشد

thumb287-3799365ea82a751146346a689bec0642.jpg - 5.59 کیلو بایتزرین نامه: بحث مورد نظر ما ناظر بر "کارهای صورت گرفته" در دولت یازدهم است تا ببینیم با توجه به وعده ی 100 روزه رئیس دولت یازدهم آیا "پیشرفت" مد نظر رهبر انقلاب ( داشتن نقاط مثبت دولت قبل و دور بودن از نقاط ضعف آن) تا چه حد محقق شده است؟

به گزارش زرین نامه؛ 100 روز اول دولت یازدهم تمام شد . 100 روزی که قرار بود تحول اقتصادی –فرهنگی - اجتماعی در کشور رخ دهد.

بحث مورد نظر ما ناظر بر " کارهای صورت گرفته " در دولت یازدهم است تا ببینیم با توجه به وعده ی 100 روزه رئیس دولت یازدهم آیا " پیشرفت " مد نظر رهبر انقلاب ( داشتن نقاط مثبت دولت قبل و دور بودن از نقاط ضعف آن) تا چه حد محقق شده است یا خیر ؟

جا دارد بار دیگر بگوییم که نقد ما نسبت به کارهای صورت گرفته دولت است ؛ کارهایی که از 25 خرداد 92 اتفاق افتاده است.

1) ضعف دولت احمدی نژاد بها دادن به امثال علی آبادی در هر زمینه ای ( نفت، نیرو، ورزش و ... ) بود ؛ قرار شد دولت یازدهم در هر زمینه ای از متخصصان همان رشته استفاده نماید تا احیانا وزیر ارتباطات آن ( که از قضا دیپلماتی کار کشته است ) به جای " گیگا بایت " ، واحد پهنای باند را " گیگا هرتز " نگوید !

2) ضعف دولت احمدی نژاد وجود داشتن یک میلیاردر در دولت بود ؛ میلیاردری که نمی توانست درد مردم مستضعف را بفهمد! با این حساب اگر گفته " منتقدان دولت " قبل را بپذیریم باید بگوییم قرار نبود دیگر در دولت یازدهم کسانی روی کار بیایند ( وزیر صنعت و معدن و تجارت ) که همزمان در 12 شرکت خصوصی - اقتصادی عضو هیات مدیره باشند.

3) ضعف دولت احمدی نژاد ، جوانگرایی در مدیریت کشور بود که باعث شد کشور در معرض آزمون و خطا قرار بگیرد ؛ قرار شد دولت بعد به کلی این رذیله را از خود دور نماید و از مدیران و ژنرال های 70 ساله استفاده کند و همزمان همان هایی که قبل از تایید صلاحیت‌ها می‌گفتند " رئیس جمهور باید با تجربه ( 80 ساله ) باشد ؛ منتها وزرایش حتما باید جوان باشند " بعد از ارائه لیست وزرا بگویند : "وزیر یک کابینه نیز می تواند مسن باشد ؛ مهم این است که معاونانش جوان باشند ! "

4) ضعف دولت احمدی نژاد این بود که تعداد زیادی از کارشناسان را خانه نشین کرد ( هر چند که ماجرای مطول معاون اولی عارف، ترکان، نعمت زاده و ... که از مدیران کارشناس ارشد اصلاح طلب کارگزارانی بودند ؛ خود ناقض این قضیه است ) دیگر قرار نشد دولت یازدهم عین همان نقطه ضعف ( بلکه شدیدتر ) دولت قبل را داشته باشد و در عرض 100 روز قریب به 1000 نفر را خانه نشین نماید.

( اگر واحد " تغییرات اتوبوسی " افراد را بر مبنای شعار " من کلید دارم نه داس " در نظر بگیریم ؛ در 100 روز ابتدایی دولت برای حدود "22 راننده اتوبوس و یک راننده مینی بوس متوسط" اشتغالزایی صورت گرفته است!!! )

5) ضعف دولت احمدی نژاد سنگالیزاسیون وزرایش بود ؛ قرار شد دولت بعدی روسای دانشگاه ها را 30 ثانیه ای و با شیوه منبرازیسیون برکنار نماید.

6) به گفته "منتقدان دولت" قبل ، ضعف دولت احمدی نژاد تصمیم گیری های خلق السّاعه بود ؛ قرار شد دولت بعدی مصوبات دولت قبل را باطل کند و سپس "عینا به همان شیوه دولت قبل" دانشجویان دکتری را بورسیه نماید !

7) ضعف دولت احمدی نژاد وجود ابوالمشاغل هایی نظیر دکتر الهام و مهندس نیکزاد بود ؛ قرار شد در دولت بعدی این گونه نباشد که شد مثلا آقایان نوبخت ، ترکان ، نعمت‌زاده و نهاوندیان 14 پست را عهده‌دار شدند.

8) در حالی که ضعف دولت دهم ناهماهنگی در ارائه آمار دقیق از وضعیت کشور بود ، قرار شد دولت یازدهم چنین ضعفی نداشته باشد . این درحالی است که در یک جلسه نهاوندیان و جهانگیری دو مقام ارشد در دولت یازدهم دو آمار متفاوت در مورد موجودی صندوق ذخیره ارزی ارائه کردند ؛ جالب تر آنجاست که فردای آن روز آمار مدیر عامل صندوق توسعه ملی با آمار رئیس دفتر و معاون اول رئیس جمهور تفاوت داشت !

9) ضعف دولت احمدی نژاد نداشتن دید مدیریتی در اجرای طرح ها بود . به عنوان نمونه بر اساس ادعای "منتقدان دولت" قبل ، مسکن مهر باعث تورم بوده است ؛ قرار شد دولت یازدهم طرحی جامع بیندیشند تا در کنار ساخت مسکن مهر ، تورم به وجود نیاید نه اینکه مثل دولت قبل ، مردم را بین دارا بودن مسکن و کاهش تورم مخیر گرداند. ( وزیر مسکن در برنامه پایش : مردم تورم می خواهید یا مسکن مهر ؟ )

10) ضعف دولت احمدی نژاد دلار 3700 تومانی بود ، قرار شد دولت یازدهم نرخ دلار را به 8 سال قبل و به قول آقای رفسنجانی به 16 سال قبل (و به قول سردار قاسمی احتمالا به 35 سال قبل !!!) برگرداند نه اینکه بگوید " 3100 تومان ، نرخی منطقی برای قیمت ارز است "! / عرش نیوز

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه