ابعاد زندگی بشریت با یاد خدا معنادار می شود

زرین نامه: امام جمعه شهرستان علی آباد کتول گفت: همه ی مسائل پیرامون ما با یاد خدا معنا می شود، در غیر اینصورت با زندگی حیوانات و حیات وحش تفاوتی ندارد.

به گزارش خبرنگار زرین نامه؛ حجت الاسلام و المسلمین حاج سید مهدی موسوی در هشتمین گردهمایی رابطین اقامه نماز ادارات سال 92 به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آباد کتول با اشاره به آیه شریفه " وَأَقِمِ الصَّلَاةَ إِنَّ الصَّلَاةَ تَنْهَى عَنِ الْفَحْشَاء وَالْمُنکَرِ وَلَذِکْرُ اللَّهِ أَکْبَرُ» – «و نماز را برپا دار که نماز از کار زشت و ناپسند باز مى‏دارد و قطعا یاد خدا بالاتر است»، نماز را رکن شریعت دانست و گفت: نماز یکی از اساسی ترین و بنیادی ترین مسائل از جهت اعمال، رفتار، اخلاق است.

وی اظهار کرد: همه ی مسائل پیرامون ما با آمیختن به رنگ و بوی خدایی معنا می شود، در غیر اینصورت با زندگی حیوانات و حیات وحش تفاوتی ندارد.

موسوی نماز را با ظرفیت ترین عمل انسان دانست و افزود: نماز گویا ترین، جامع ترین، پرتوان ترین عمل و قوی ترین وسیله برای ارتباط با خدا است.

امام جمعه ی علی آباد کتول با اشاره به اینکه اعمال ما از طریق پیوند با مبداء آفرینش ارزشمند می شود، تصریح کرد: نماز مظهر بندگی خالصانه و راه تقرب واقعی به سوی خداوند است.

موسوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هفته احیا امر به معروف و نهی از منکر، این موضوع را را یک اصل بسیار متعالی دانست و اذعان داشت: امر به معروف و نهی ازمنکر مراقبتی عمومی نسبت به یکدیگر است.

وی خاطر نشان کرد: امر به معروف و نهی ازمنکر موجب رشد و ارتقاء جامعه و پیشگیری از بسیاری آسیب های فرهنگی- اجتماعی می شود.

در پایان این گردهمایی گزارشی از عملکرد ستاد اقامه نماز شهرستان توسط محمد رضا علمشاهی مسئول ستاداقامه نماز شهرستان علی آبادکتول ارائه شد و سپس با ذکر مصیبت امام حسین (ع) و اقامه ی نماز جماعت ظهر و عصر به امامتامام جمعه ی این شهرستان مراسم پایان یافت.

07486070401797964913.jpg - 65.43 کیلو بایت

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه