چرا انرژی هسته ای حق ایران است؟

زرین نامه: انرژی هسته ای مسئله ای ست که چندین سال است شاید از آغاز تشکیل انقلاب اسلامی تاکنون همواره یکی از مسائل مهم و چالش برانگیز بوده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زرین نامه؛ انرژی هسته ای به عنوان یکی از مهم ترین ابزار های پیشرفت و به ویژه یکی از نیازهای اساسی هر کشور است.

انرژی هسته ای و فناوری هسته ای به عنوان یکی از معیارهای شناخت پیشرفته بودن هر کشور به شمار می آید.

آری هر کشوری که دارای این فناوری باشد جز کشورهای پیشرفته در جهان محسوب می شود که علاوه بر رفع نیازهای هسته ای خود در کشور می تواند از آن ب عنوان یک قدرت که می تواند از آن بهره برداری های مختلف انجام دهد استفاده کند.

هر کشوری حق دارد که به فناوری های روز جهان دست پیدا کند و شاید این سخنی باشد که هر انسان آزاد اندیش آن را بپذیرد.

پیشرفته شدن و پیشرفته کردن حق همه ی مرم جهان و حق همه ی ملت هاست.

همان طور که می دانیم انرژی هسته ای استفاده های گوناگونی دارد استفاده های صلح آمیز همانند استفاده هایی که از آن در زمینه های پزشکی ،کشاورزی و صنعتی و غیره .....می شود.

ونیز استفاده های نظامی همچون ساختن سلاح های هسته ای است.

اما سوال این است که چرا آمریکا و کشورهای غرب یبه شدت مخالف پیشرفت هسته ای ایران بوده است؛و بسیار برروی این نقطه حساس بوده اند؟

یک روز به دولت فشار می آورند که فعالیت های هسته ای باید تعلیق شوند روزی دیگر می گویند باید متوقف شوندوروز دیگر می گوید ایران به هیچ وجه نباید هسته ای شود.وسوال دیگر چرا کشورهای دیگر که هسته ای شده اند و هسته ای می شوند آمریکا و حامیانش با آن مخالفتی ندارند؟!

اگر انرژی هسته ای یک تهدید علیه جهان است ، پس هیچ کشوری حق ندارد به این سلاح دست پیدا کند.

مدعیان حقوق بشر روزی خود همین سلاح هسته ای را علیه مردم بی گناه هیروشیما به کار بردند و هزازان انسان بی گناه را قتل و عام کردند؛که اکنون آثار سوء این حمله در آن مناطق باقی مانده است، از ناقص الخلقه متولد شدن نوزادان آن منطقه و نرویدن گیاه و موارد دیگر است.

به نظر آمریکا ایران نباید هسته ای شود، زیرا تهدیدی برای آنها و برای اسرائیل ،اسرائیلی که رؤسای جمهور آمریکا همواره خود را حافظ و نگهبان ومدافع حقوق اسرائیل در جهان می داند.

آری آنها ایران را برای خود تهدید می داند و هسته ای شدن ایران را به منزله ی قدرتی می داند دیگر نمی تواند با آن مقابله کرد.

آمریکایی که روزی فکر تسلط بر ایران در سر می پروارند ومی توانست با تهدید او هرچه را که می خواهد از منافع و منابع ملت ایران چپاول کند.

با هسته ای شدن ایران ناممکن خواهد شد.

و ایران به قدرت جهانی تبدیل خواهد شد.که می تواند انقلاب خودرا گسترش دهدو منافع آنها را در سر تاسر جهان به خطر اندازد، پس آمریکا و استکباز جهانی نه تنها با هسته ای شدن ایران بلکه با هر گونه پیشرفت ایران مخالف است و بدانیم که هیچ گاه آمریکا و اسرائیل از ایران راضی نخواهند شد و دست از آزار آن برنخواهد داشت مگر آنکه ایران از آنان تبعیت کند و آنچه آنان دیکته می کنند عمل کنند.

قرآن کریم فرمود:ولن ترضی عنک الیهود حتی نتبع ملتهم

ای پیامبریهود هیچ گاه ازتو راضی نمی شود مگرآنکه از او تبعیت کنی.

وماهرگز تبعیت نخواهیم کرد و زیر بار ظلم نخواهیم رفت.هیهات منالذلة / حرف لر


مخاطبان محترم زرين نامه مي توانند مقالات، اشعار، مطالب طنز، تصاوير و هر آن چيزي که در قالب فرهنگ، هنر و اجتماع جاي مي گيرد را به آدرس zarinnameh@yahoo.com ارسال کنند تا در سريع ترين زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان يکي از مطالب ويژه زرين نامه منتشر شود.

همچنين مي توانند سوژه هاي خبري و مشکلات شهرستان را جهت پيگيري از طريق ايميل فوق يا سامانه پيامک 3000272008 با ما در ميان بگذراند.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه