جابه جایی بیش از 3500000 تن کالا در گلستان/ رشد ۶ درصدی جابجایی کالاهای جاده ای

زرین نامه: ریيس اداره حمل و نقل كالاي اداره كل حمل و نقل و پایانه های گلستان از جابه جایی 3 ميليون و 590 هزار و 91 تن انواع كالا در 8 ماهه سال جاري از مبادي شهرستان هاي استان گلستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار زرین نامه؛ محسن عامريون در جمع خبرنگاران گفت: به استناد آمار و اطلاعات دريافتي از سامانه هوشمند مديريت كنترل بارنامه اين اداره كل و بر اساس بارنامه هاي صادره توسط شركت هاي حمل و نقل بار استان، ميزان 3 ميليون و 590 هزار و 91 تن بار طي 330 هزار و 994 سرويس از مبادي مختلف شهرستان هاي استان به ساير مقاصد درون و برون استاني جابجا شده اند كه اين تناژ نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد 6 درصدي را نشان مي دهد.

وی اظهار کرد: در اين جابجايي بيش از 8000 دستگاه ناوگان حمل و نقل عمومي با تلاش بيش از 14 هزار راننده حرفه اي فعاليت داشته اند كه متوسط عمر اين ناوگان حدود 14 سال اعلام مي شود.

عامريون خاطرنشان کرد: از آبان ماه سال 91 سيستم صدور بارنامه برخط با هدف ساماندهي حمل ونقل در 62 شركت حمل و نقل كالاي استان گلستان راه اندازي شده و شركت ها پس از مجهز شدن به اينترنت پرسرعت و أخذ كد رهگيري از سامانه جامع به سرور مركزي متصل شده و اقدام به صدور بارنامه مي کنند.

ریيس اداره حمل و نقل كالاي اداره كل حمل و نقل و پایانه های گلستان افزود: در استان گلستان 6 تشكل صنفي اعم كارگري و كارفرمايي مشغول خدمات رساني به شركت هاي حمل و نقل و رانندگان حوزه باري مي باشند كه در اين بين 3 مركز تخصصي مجاز اقدام به صدور كارت سلامت براي رانندگان جاده اي مي کنند.

عامريون كالاهاي عمده حمل و نقل شده در استان گلستان را از جمله سيمان، سويا، گندم و جو، فرآورده هاي نفتي، نئوپان، زغال و .... بر شمرد و خاطر كرد: حمل محصولات كشاورزي به دلیل اهميت استراتژيكي آن، نياز به برنامه ريزي دقيق دارد.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه