اشتغال جوانان زمینه ساز حل مشکلات اجتماعی / بجای کمک نقدی به محرومین ابزار کار فراهم کنیم

زرین نامه: امام جمعه ی شهرستان علی آبادکتول گفت: بجای کمک های نقدی و گدا پروری در جامعه، همانند ائمه (ع) برای جوانان و همچنین نیازمندان ابزار کار فراهم کنیم چرا که اشتغال زمینه ساز حل بسیاری از مشکلات و نواقص جامعه است.

به گزارش خبرنگار زرین نامه؛ حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی موسوی در خطبه های نماز جمعه این هفته ی شهرستان علی آبادکتول بیان کرد: اشتغال و فراغت جزء حقوق انسانی هستند که عدم مراقبت و مدیریت در این زمینه برای انسان ها و جامعه فسادآور است.

وی با اشاره به تفاوت های موجود در قلب انسان و حیوان اظهار کرد: قلب حیوان بسته و امکان ورود افکار الهی و شیطانی در آن وجود ندارد، اما قلب انسان باز و مرکز واردات تفکرات و اندیشه های الهی، عرفانی و همچنین شیطانی است.

موسوی تصریح کرد: به دلیل نوع نفس و قلب انسان، باید دائما نفس را با کار و تلاش و عبادت خدای یگانه مشغول کنیم چرا که در غیر اینصورت امکان واردات شیطانی و فساد انسان به وجود می آید.

امام جمعه ی شهرستان علی آبادکتول با تاکید بر اهمیت کار و تلاش در آموزه های دینی اسلام خاطرنشان کرد: بیکاری منبع فساد جامعه است، به همین دلیل ائمه اطهار (ع) به هنگام کمک به نیازمندان، بجای درهم و دینار به آن های ابزاری برای کار و تلاش می دادند.

آمار طلاق طلاق در علی آبادکتول برازنده ی جامعه ی دینی ما نیست

موسوی در خطبه ی دوم نماز جمعه ی این هفته با اشاره به روز ثبت احوال اظهار کرد: آمار طلاق در شهرستان علی آبادکتول زیاد و برازنده ی جامعه و فرهنگ دینی ما نیست.

وی اذعان داشت: ازدواج سنتی حسنه و برپایه ی والاترین امور انسانی استوار است و نباید با اختلافاتی جزئی بین زن و مرد به راحتی تخریب شوند.
امام جمعه ی شهرستان با بیان اینکه هر طلاق در خانواده علیرغم حلال بودن، عرش خدای یگانه را به می لرزاند، خاطر نشان کرد: بزرگان خانواده باید دقت، مراقبت و راهنمایی زوج های جوان در امور زندگی ضمن حل اختلافات آن ها، مانع طلاق و جدایی آن ها شوند.

موسوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به روز پژوهش گفت: همه ی ما باید برای رشد و توسعه ی کشورمان به تحقیق و پژوهش توجه کنیم.

وی خاطر نشان کرد: گذشتگان و اندیشمندان ما در گذشته بدون هیچ چشم داشتی در راستای رشد علم و پیشرفت کشور همواره با تحمل رنج و سختی فراوان در حال تحقیق و پوهش بودند.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه