مهم ترین مشکل مرکز توانبخشی اندیشه تامین منابع مالی است+تصاویر

زرین نامه: مسئول مرکز توانبخشی اندیشه شهرستان علی آبادکتول با اشاره به مشکل این مرکز در تامین منابع مالی گفت: خانواده ها به دلیل هزینه ی زیاد نگهداری فرزندان معلول خود، در پرداخت شهریه با مشکل مواجه هستند و تامین مشکلات مالی مرکز نیازمند توجه بیشتر مسئولان و خیرین به این مرکز است.

غلامرضا حیدریان فرد در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار زرین نامه بیان کرد: مرکز آموزشی - توانبخشی اندیشه در سال 1374 ویژه کودکان زیر 14 سال با هدف کمک به معلولین ذهنی- حرکتی- رفتاری در شهرستان علی آبادکتول راه اندازی شد.

وی دلیل راه اندازی این مرکز را احساس کمبود چنین فضایی در شهرستان علی آبادکتول برای آموزش کودکان معلول عنوان کرد و افزود: در حال حاضر تعداد 45 دانش آموز با مشکلات معلولین ذهنی، حرکتی، رفتاری مشغول به آموزش در این مرکز می باشند.

حیدریان تصریح کرد: کودکان معلول ذهنی- حرکتی و رفتاری در این مرکز توسط مربیان و کارشناسان ما در خصوص انجام کارهای ظریف، استقلال در انجام فعالیت های روزانه و کاهش روند معلولیت آموزش می بینند.

وی بزرگترین مشکل مرکز اندیشه را که در حال حاضر به عنوان یکی از بهترین مراکز آموزشی توانبخشی در استان نیز شناخته می شود، مشکلات و کمبود منابع مالی عنوان کرد و گفت: اکثر خانواده ها به دلیل هزینه ی زیاد نگهداری فرزندان معلول خود که هزینه ای چند برابر نسبت به افراد سالم دارند، در پرداخت شهریه فرزندان خود به مرکز با مشکل مواجه هستند.

مسئول مرکز توانبخشی اندیشه در پایان با اشاره به اهمیت آموزش معلولان در راستای کاهش مشکلات اجتماعی و نیاز وابستگی آن ها به دیگران، خواستار توجه بیشتر مسئولان و خیرین شهرستان به مرکز اندیشه شد و گفت: قبل از تاسیس این مرکز خانواده های کودکان معلول برای استفاده از چنین فضایی باید به مرکز استان می رفتند که برای آن ها بسیار سخت و پرهزینه بود.

به گزارش زرین نامه: مرکز توانبخشی اندیشه در علی آبادکتول- خیابان کمربندی سابق با مدیریت غلامرضا حیدریان فرد در حال فعالیت می باشد.

IMG_7638.JPG - 68.84 کیلو بایت

IMG_7622.JPG - 106.16 کیلو بایت

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه