فضیلت نماز اول وقت

زرین نامه: هر كس بدون سبب و عذر نماز را پس از وقت آن بگزارد و حدودش را رعايت نكند، فرشته آن را به صورتى آلوده و سياه مى‏ برد و آن نماز به او ندا مى‏ دهد مرا تباه كردى، خدايت تباه كند ...

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زرین نامه؛ امام باقر (ع) فرموده است:

چون نمازگزار به نماز مى‏ ايستد براى او سه خصلت است: فرشتگان او را از جاى پاهايش تا آسمان احاطه مى‏ كنند، و از آسمان بر فرق سرش رحمت و نيكى فرو مى‏ ريزد و فرشته ‏يى بر او گماشته مى‏ شود و ندا مى‏ دهد اگر نمازگزار بداند با چه كسى مشغول مناجات است خسته و تافته نمى‏ شود.

امام صادق (ع) فرموده است:

هر كس نمازهاى واجب را در اول وقت بگزارد و حدود آن را حفظ كند، فرشته آن نماز را در حالى كه پاك و رخشان است به آسمان مى ‏برد و آن نماز به نمازگزار ندا مى ‏دهد كه خدايت حفظ كند آن چنان كه مرا حفظ كردى و من تو را به خداى مى ‏سپارم همچنان كه تو مرا به اين فرشته گرامى سپردى.

و هر كس بدون سبب و عذر نماز را پس از وقت آن بگزارد و حدودش را رعايت نكند، فرشته آن را به صورتى آلوده و سياه مى‏ برد و آن نماز به او ندا مى‏ دهد مرا تباه كردى، خدايت تباه كند و مرا رعايت نكردى، خدايت رعايت نكند. سپس فرمود: نخستين چيزها كه از بنده چون در پيشگاه خدا بايستد پرسيده مى ‏شود، نمازهاى واجب و زكات و روزه و حج واجب او و دوستى و ولايت ما خاندان است. اگر به ولايت ما اقرار آورده و بر آن مرده باشد نماز و زكات و روزه و حجش پذيرفته مى ‏شود و اگر اقرار به ولايت ما نداشته باشد هيچ يك از اعمال او پذيرفته نخواهد شد.

منبع:روضة الواعظين / ترجمه مهدوى دامغانى، ص: ۵۱۰.


مخاطبان محترم زرين نامه مي توانند مقالات، اشعار، مطالب طنز، تصاوير و هر آن چيزي که در قالب فرهنگ، هنر و اجتماع جاي مي گيرد را به آدرس zarinnameh@yahoo.com ارسال کنند تا در سريع ترين زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان يکي از مطالب ويژه زرين نامه منتشر شود.

همچنین می توانند سوژه های خبری و مشکلات شهرستان را جهت پیگیری از طریق ایمیل فوق یا سامانه پیامک 3000272008 با ما در میان بگذارند.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه