یک دقیقه سخنرانی به یک دقیقه سکوت تبدیل نشود !

زرین نامه: امسال در اولین سالگرد ثبت ملی حادثه 12 دی شهرستان گالیکش در فهرست آثار ملی، با پی گیری خبرنگار نیلکوه در پی غفلت مسئولین تنها به اندازه ی یک دقیقه در این باب سخنرانی شد!

به گزارش زرین نامه به نقل از نیلکوه؛ دیشب سالگرد واقعه 12 دی سال 57 شهرستان گالیکش بود. حادثه ای که در آن 7 نفر از جوانان این مرز و بوم در راه دفاع از همشهریان مان بدست عوامل رژیم منحوس پهلوی به شهادت رسیدند.

متاسفانه امسال در سی و پنجمین سالگرد شهادت این عزیزان و در اولین سالگرد ثبت این واقعه در فهرست آثار ملی، شاهد هیچ برنامه ی خاصی در تجلیل از فداکاری این شهدا و جانبازان و بازماندگان این حادثه نبودیم.

متاسفانه مسئولین شهرستان گالیکش این روزها به قدری درگیر مسائل حاشیه ای هستند که فراموش کرده اند برای معرفی این حادثه ماندگار به نسل های سوم و چهارم انقلاب برنامه ای را تدارک ببینند.

انتقال رشادت‌های شهدا که در راستای حفظ آزادی و استقلال ملت جان خود را فدا کردند بهترین و کارسازترین قدرت نرم در برابر هجمه‌های فکری و فرهنگی دشمنان است اما با سوال در خصوص شهدای 12 دی گالیکش از دانش آموزان و دانشجویان این شهرستان می توان به غفلت مسئولین در این خصوص پی برد.

فراموش کردن شهدا بزرگترین آفت برای جامعه اسلامی است و شهدا همان کسانی هستند که از همه نعمات دنیای مادی، از خانواده، فرزند و زندگی گذشتند تا به نعمت اخروی پروردگار برسند و آن را به انسانیت هدیه دهند.

برگزاری یادواره شهدای 12 دی، می تواند بهانه ای باشد تا بار دیگر اصول و ارزش های انقلاب اسلامی مرور شود تا در فضای غبارآلود کنونی، یاد شهدای انقلاب اسلامی از ذهن و یاد مردم انقلابی ایران اسلامی نرود.

ای کاش به مناسبت سالگرد این حادثه شب خاطره ای را برگزار می کردند تا هم به این بهانه از خانواده های شهدا و جانبازان تجلیل به عمل می آوردند و هم این حادثه به نسل هایی که آن روز را درک نکرده اند منتقل کنند.

ای کاش مسئولین اندکی سلیقه به خرج می دادند تا در اولین سال ثبت این واقعه در تقویم که مصادف شده است با روز پنج شنبه، بر مزار این شهدا حاضر می شدند و به مقام شامخ آنان ادای احترام می کردند.

امیدواریم دست اندرکاران امر در گالیکش هرچه زودتر از خواب زمستانی برخیزند تا این چنین برنامه هایی بدون داشتن خروجی نیایند و نروند.

نگذاریم این یک دقیقه سخنرانی به احترام شهدای این واقعه به یک دقیقه سکوت تبدیل شود...

12 دی سال ۵۷ و نیز ۹ دی ۸۸ روزهای درخشانی در تاریخ مردم گالیکش هستند و این روز‌ها برای همیشه در تاریخ گالیکش و کشور خواهند درخشید.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه