آغاز وزش نسيم تغييرات در اداره كل آموزش و پرورش گلستان

زرین نامه: بايد همزماني آغاز تغييرات در اداره كل با شروع ماه ربيع الاول را به فال نيك گرفت و منتظر ماند و ديد تا در روزها و ماه هاي آتي، اين تغييرات نتيجه خود را نشان دهد تا زمينه هاي بالندگي و رشد بزرگترين مجموعه اداري و خانواده تعليم و تربيت كشور را فراهم نمايد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زرین نامه؛ در حاليكه روز شنبه 14 دي ماه 92 مصادف با آغاز ماه ربيع الاول بود، تغييرات اداري در خانواده بزرگ اداره كل آموزش و پرورش استان از همين روز كليد خورد.

در اولين تغيير انجام شده در سطح مسئولين معاونت ها در اداره كل آموزش و پرورش استان گلستان پس از آغاز بكار وطني، در معاونت پژوهشي اداره كل صورت گرفت و حسین سرگزی جایگزین محمدعلی ندافی شد.

شنيده ها حكايت از آن دارد كه در روزهاي آينده، تغييراتي در ساير معاونت ها و مجموعه هاي اداره كل آموزش پروش استان گلستان رقم مي خورد و افرادي به شرح ذيل، همكاران جديد وطني در اين اداره كل خواهند بود:

* معاونت سوادآموزي: عبدالحکیم فیروزی به جای اسماعیل هاشمی.

* معاونت تربیت بدنی و سلامت: محمدرضا مازندرانی به جای محمد بهشتی.

* معاونت پرورشی و فرهنگی: سید علی حسینی به جای منصور عتیقی.

* معاونت آموزش متوسطه: باقر مسعودی به جای سید رضا نظری.

بنا بر نظر كارشناسان، اين تغييرات به صورت كلي و اجمالي در حد متوسط و معمولي ارزيابي مي شوند.

در خصوص افرادي كه در آينده در اداره كل مشغول بكار خواهند شد ، اين موارد قابل توجه است:

* حسين سرگزي: از علي آباد ( قرق )، چهره اي بيشتر علمي است و پيش از اين رياست گروه تحقيقات پژوهشكده تعليم و تربيت اداره كل آموزش و پرورش را بر عهده داشته است.

* عبدالحكيم فيروزي: از بندر تركمن، مربي تكواندو است و گرايش كانديداي 2 انتخابات اخير مجلس شوراي بوده و در زمان پايين محلي مسئول ميز تكريم ارباب رجوع در اداره كل بوده است.

* محمدرضا مازندرانی: از گرگان، مدرس دانشگاه و دبير دبيرستان هاي گرگان بوده است.

* سید علی حسینی: از علي آباد ، كه سابقه كوتاهي هم در امور تربيتي دارد.

* باقر مسعودی: از آزادشهر، فرهنگي بازنشسته و داراي گرايشات تند اصلاح طلبي است كه سابقه فعاليت در معاونت مشاركت هاي مردمي اداره كل را در كارنامه خود دارد. و دكتراي خود را از هندوستان گرفته است.

از ميان اين تغييرات، معاونت متوسطه از جايگاه مهم و قابل توجهي برخوردار است و نيازمند توجه ويژه و خاصي در تغييرات است.

معاونت متوسطه اداره كل آموزش و پرورش هم از نظر ميزان بودجه و اعتبار و هم به لحاظ موقعيت خاص اجتماعي و سياسي دانش آموزان كه در سنين راي دادن قرار مي گيرند، داراي اهميت فوق العاده اي است كه شايد انتصاب فردي با گرايشات تند اصلاح طلبي زمينه را براي بسط اين نوع نگاه افراطي سياسي به دبيرستان ها بكشاند و از طرفي بازنشسته بودن گزينه مد نظر براي اين معاونت ممكن است از تحرك و پويايي لازم براي اين مجموعه برخوردار نباشد.

لذا پيشنهاد مي شود كه اگر قرار است از ظرفيت و توانمندي باقر مسعودي استفاده شود با توجه به گرايش سياسي و سابقه مذكور در مجموعه هايي مثل معاونت مشاركت هاي مردمي و يا معاونت ابتدايي استفاده شود.

علي ايحال به نظر مي رسد با توجه به مفيد بودن اصل تغيير و تحولات در هر مجموعه اي براي پويايي و رشد، موارد مهم ديگري از قبيل: سوابق كاري، توانمندي، تعهد، شايستگي و روحيه مردمي و انقلابي افراد هم مورد توجه جدي قرار گيرد تا زمينه هاي بالندگي و رشد بزرگترين مجموعه اداري و خانواده تعليم و تربيت كشور را فراهم نمايد./گلستان ما


مخاطبان محترم زرين نامه مي توانند مقالات، اشعار، مطالب طنز، تصاوير و هر آن چيزي که در قالب فرهنگ، هنر و اجتماع جاي مي گيرد را به آدرس zarinnameh@yahoo.com ارسال کنند تا در سريع ترين زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان يکي از مطالب ويژه زرين نامه منتشر شود.

همچنین می توانند سوژه های خبری و مشکلات شهرستان را جهت پیگیری از طریق ایمیل فوق یا سامانه پیامک 3000272008 با ما در میان بگذارند.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه