بازارچه‎های صنایع‎دستی در مدارس اسکان مسافران نوروزی ایجاد می‎شود

زرین نامه: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت: در راستای حمایت از هنرمندان صنایع دستی استان، در ایام نوروز سال 93، بازارچه‎های صنایع دستی در مدارس اسکان مسافر دایر خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زرین نامه به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان، قربان عباسی در نشست با هنرمندان و صنعتگران صنایع دستی این استان اظهار داشت: ایجاد و راه‎اندازی بازارچه‎های صنایع دستی در راستای حمایت از هنرمندان استان از برنامه‎های این اداره کل است که هم اکنون گاراژ مهرآیین به همین منظور خریداری شده که پس از مرمت و بازسازی، هنرمندان استان می‎توانند بهره لازم را از آن ببرند.

وی با اشاره به اهمیت بازارچه‎های صنایع دستی در فروش محصولات صنایع دستی استان افزود: در جشنواره بین‎المللی فرهنگ اقوام ایران زمین امسال، 210 غرفه صنایع‎دستی داخلی و خارجی ایجاد شد که ضمن نمایش محصولات صنایع‎دستی فروش قابل توجهی عاید هنرمندان شد.

وی بازاریابی و بازارشناسی را در فروش محصولات صنایع دستی استان قابل اهمیت ذکر کرد و برافزایش ارزش افزوده این صنعت تاکید داشت.

عباسی همچنین به انعقاد تفاهمنامه با سایر دستگاه‎های اجرایی استان برای بازاریابی و فروش محصولات صنایع دستی، اشاره کرد و اذعان داشت: نصب ویترین‎های محصولات صنایع دستی در ادارات می‎تواند ضمن معرفی محصولات و بازاریابی لازم، فروش محصولات را بالا ببرد.

وی همچنین در تفاهمنامه با آموزش و پرورش استان، از ایجاد یک فروشگاه محصولات صنایع دستی فرهنگیان یاد کرد که محصولات صنایع دستی استان به صورت اقساطی و نقدی در این فروشگاه عرضه خواهند شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان با اشاره به عضویت 10 مدرسه در ستاد تسهیلات سفرهای استان، برای اسکان مسافران نوروزی، ایجاد بازارچه‎های صنایع دستی نوروزی در این مدارس را راهکار خوبی برای افزایش فروش محصولات صنایع دستی استان ذکر کرد.

وی به اهمیت صادرات محصولات صنایع دستی استان اشاره داشت و گفت: سهم استان گلستان در صادرات صنایع دستی استان از برش ملی، 500 هزار دلار است که می‎توان در صورت وجود و نظارت گمرک تخصصی در خصوص صادرات محصولات صنایع دستی استان و با تولید محصولات صنایع دستی صادراتی نسبت به افزایش رقم صادراتی محصولات صنایع دستی استان همت گماشت.


مخاطبان محترم زرين نامه مي توانند مقالات، اشعار، مطالب طنز، تصاوير و هر آن چيزي که در قالب فرهنگ، هنر و اجتماع جاي مي گيرد را به آدرس zarinnameh@yahoo.com ارسال کنند تا در سريع ترين زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان يکي از مطالب ويژه زرين نامه منتشر شود.

همچنین می توانند سوژه های خبری و مشکلات شهرستان را جهت پیگیری از طریق ایمیل فوق یا سامانه پیامک 3000272008 با ما در میان بگذارند.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه