سیاه نمایی از عملکرد ارشاد گلستان ناشی از ضعف منتقدین است

زرین نامه: آقای رجایی؛ گرفتن پست و مقام و بدست آوردن صندلی به بهای تخریب دیگران کار درستی نیست و بهتر بود از فعالیتهای خوبی که در این هشت سال صورت گرفت مواردی ذکر می کردید تا عداوت شما نسبت به دولت قبلی کمتر عیان گردد.

به گزارش زرین نامه؛ این روزها که روند تغییر و تحولات در دولت یازدهم در استان گلستان شتاب گرفته حملات ناجوانمردانه برخی عناصر تندرو و سیاه نمایی از عملکرد هشت سال گذشته نیز فزونی یافته است.

یکی از این عرصه ها که به شدت مورد حمله قرار گرفته فرهنگ و ارشاد استان گلستان است که دکتر غلامرضا منتظری به مدت هشت سال بر این کرسی مدیریت کرده است.

در دو هفته گذشته که دو معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بنام های ایوبی معاون سینمایی و صالحی معاون فرهنگی به بهانه افتتاح پردیس سینمایی کاپری و افتتاح نمایشگاه کتاب به گرگان آمده اند ؛ برخی عناصر تندرو و دور افتاده از این عرصه در این هشت سال از این فرصت استفاده کرده و تا توانستند عملکرد این هشت سال گذشته را زیر سوال بردند و سیاه نمایی کردند.

تندترین حملات علیه مدیریت هشت ساله دکتر منتظری مدیر کل فرهنگ و اراد اسلامی استان گلستان را رحمت الله رجایی سردبیر هفته نامه ستاره گلستان و رئیس دانشنامه گلستان موسسه میرداماد علیه وی روانه داشته است.

رجایی در مقابل دکتر صالحی معاون فرهنگی وزیر در تالار فخرالدین اسعد گرگانی با جملاتی تند عنوان کرده که ما در این شش ماهی که از دولت تدبیر و امید گذشته است خون دلها خورده ایم (!!!).

سوال اینجاست که آقای رجایی چه خون دلی خورده است ؟ اگر واقعا طلبکاری هم باشد متعلق به اصولگرایان است که به علت نداشتن انسجام گروهی در قالب موسسات فرهنگی، کانون های موسیقی، فیلم و تئاتر از این هشت سال استفاده نکردند و بجای آن همین افرادی چون رجایی در قالب موسسه میرداماد بیشترین بهره ها را از دولت اصولگرا برده اند و حال عنوان می کنند که " خون دلها خورده ایم (!!!) ".

هر کسی که دستی در فرهنگ و هنر استان دارد می داند که در این هشت سال چقدر به کانون فرهنگی هنری مسجد گلشن و موسسه میرداماد در قالب چاپ کتاب عکس رنگی با ورقه روغنی که هزینه گزافی را شامل می شد یا برگزاری مسابقات گوناگون و ... کمک مالی شد در حالی که بقیه کانون های مساجد سهمی نداشتند و این اعتراض را یکی از روزنامه نگاران استانی به سید محمد حسینی وزیر فرهنگ وقت اعلام کرده بود.

آقای رجایی چطور برای دولت روحانی خون دل خورد که تا روز سه شنبه ، سه روز قبل از انتخابات وی و همفکرانی چون احسان مکتبی که برای مدیریت ارشاد استان بی تابی می کند، سنگ عارف را به سینه می زدند و حتی یک نشست حامیان روحانی هم در گرگان برگزار نکردند و حال با رای آوردن روحانی ، سینه چاک وی شده و خون دل خورده است.

اما واقعا در این هشت سال در عرصه فرهنگ و ارشاد استان گلستان کاری صورت نگرفت که آقای رجایی این گونه سیاه نمایی می کند و یا اینکه این سیاه نمایی ها برای تغییر مدیریت آقای منتظری و روی کار آمدن شخصیتی از طیف خودشان مد نظر است؟

در این هشت سال مدیریت دکتر منتظری هشت دوره متوالی نمایشگاه بزرگ کتاب در استان برگزار شد که بزرگترین رویداد فرهنگی استان بود و خیلی از مردم از آن استقبال کرده و آن را مفید می دانستند.

آیا 6 دوره میزبانی جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی جوانان با حضور کشورهای مختلف در گرگان و امسال در علی آباد نشان دهنده موفقیت های آقای منتظری نیست؟

برگزاری جشنواره فرهنگی هنری روستا، جشنواره فرهنگی مختومقلی ، چاپ کتاب های متعدد و ساماندهی خانه مطبوعات استان آیا نمی تواند از اقدامات مهم منتظری در این هشت سال باشد.

تجلیل هر ساله از خبرنگاران حتی آنهایی که در خانه خوابیده بودند و سالی یک خبر می دادند و اتفاقا از بستگان همین هفته نامه های چپی متعلق به امثال آقای رجایی بودند و فردی که از انگلیس برای هدیه 120 هزار تومانی به گرگان آمد آیا مبین ارزشهای دکتر منتظری نیست؟

برگزاری همایش ها و جشنواره های مختلف از قبیل همایش میرفندرسکی و قابوس بن وشمگیر و جشنواره های تئاتر استانی، تئاتر فجر و موسیقی نمی تواند واقعیت های این هشت ساله را نشان دهد که آقای رجایی آنها را نمی بیند.

همین پردیس سینمایی کاپری که امروز همفکران آقای رجایی مانند مهیمنی ها و ... در آن کار می کنند در زمان دکتر منتظری به ظهور و بروز رسیده و جالب تر اینکه فرهنگ و ارشاد استان می توانست به نام خارجی و بدسابقه " کاپری " گیر دهد و آنرا رد کند اما دکتر منتظری با فداکاری و با اختیار و مسئولیت خودش این نام را تایید کرد تا این پردیس ، افتتاح و مورد بهره برداری قرار گیرد.

آقای رجایی؛ گرفتن پست و مقام و بدست آوردن صندلی به بهای تخریب دیگران کار درستی نیست و بهتر بود از فعالیتهای خوبی که در این هشت سال صورت گرفت مواردی ذکر می کردید تا عداوت شما نسبت به دولت قبلی کمتر عیان گردد.

دیر یا زود دولت یازدهم تغییراتی را در سطح مدیران انجام خواهد داد و اداره فرهنگ و ارشاد گلستان هم از این قاعده مستثنی نیست اما شما پایه گذار بدعتی شدید که اگر چند سال بعد قدرت بخواهد جابجا شود منتقدین شما از عملکرد دولت متبوع شما سیاه نمایی ارائه خواهند داد هر چند که کارنامه شما در زمان هشت ساله اصلاحات نیز تاریکی ها زیادی دارد.

اگر نگاهی به عملکرد رسانه ای طیف تندرو چپ در گرگان نگاه کنیم متوجه می شویم که این گروه معدود 15 نفره تا بحال دو نامه به استاندار نوشته اند و در این دو نامه که بیشترین امضا آن به 15 عدد هم نمی رسید عملکرد هشت ساله مدیریت منتظری را زیر سوال بردند و به نوعی طلبکار هستند.

آقای رجایی! چرا شما و همفکرانتان فکر می کنید خیرالموجودین مطبوعاتی ها و ژورنالیستهای گرگان هستید و دیگران باید زیر بیرق شما قرار بگیرند، مگر شما برای اهالی رسانه استان چکار کرده اید که مدعی پرچم داری هستید.

شما در این هشت سال بدعت بی قانونی را ترویج دادید و خانه مطبوعات قانونی را به دلیل اینکه از شما نبودند حساب نکردید بی آنکه بدانید عده ای هم هستند که شما را قبول ندارند و سیطره ای که شما با شانتاژ روانی و تبلغاتی بر عرصه رسانه ای استان انداخته اید خیلی وقت هست پاره شده و از این هیمنه پوشالی شبهی بیش نمانده است؛ شبحی با طلوع خورشید خیل زود از بین می رود.

فشار این عده از تندروها برای بدست اوردن کرسی فرهنگ و ارشاد استان تمامی ندارد ولی جالب اینکه صادقلو استاندار گلستان تا بحال به این گروه باج نداده ولی این افراد پیش خودشان لیست تهیه می کنند و گزینه های مدیر کل ارشاد، روابط عمومی استانداری و مشاور رسانه ای استاندار را مطرح می کنند.

تازه ترین شنیده ها حاکیست، این گروه روی نام علی اصغر فضیلت کاندیدای رد صلاحیت شده شورای شهر گرگان به عنوان مدیر کل تمرکز کرده اند.

نویسنده: فرامرز گلستانی/گلستان ما 

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه