دولت احمدی نژاد سیب زمینی می داد ؛ دولت روحانی برنج و تخم مرغ!!

زرین نامه: یکی از انتقادات اساسی جریان اصلاح طلبی و مدعیان فعلی در دولت این بود که چرا احمدی نژاد به مردم صدقه می داد و مصادیقی چون دادن سیب زمینی به مردم را توهین به مردم می خواند اما حالا همین دولت به مردم برنج و تخم مرغ می دهد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی زرین نامه؛ وقتی احمدی نژاد با شجاعت خود قانون هدفمندی یارانه ها را اجرایی کرد و به دنبال آن برای رفاه حال اقشار آسیب پذیر در بین آنها سهام عدالت و خوراکی هایی چون سیب زمینی پخش می کرد بسیاری از مدعیان فعلی اصلاحات به این امر اعتراض کردند که مردم ما صدقه بگیر نیستند چرا به آنها توهین می شود.

این اعتراضات که برای جلب پایگاه مردمی بود نتیجه نداد و مردم در سال 88 با 24 میلیون رای ، احمدی نژاد را مجددا بر تخت نشاندند.

حال که دولت روحانی عنان کار را در اختیار گرفته بار دیگر صحبت از صدقه دادن به مردم است و این بار این صدقه تحت عنوان "سبد کالای خانوار" که در دو نوبت به سرپرستان خانوار اهدا می شود.

به عنوان یک مخاطب بدون تعصب آیا این تراژدی تلخ در حال تکرار نیست و این صدقه و آن صدقه چه فرقی با هم دارند یا اینکه این مدعیان در آن زمان اشتباه کردند و کمک دولت به مردم را صدقه لقب دادند که در این صورت باید الان حرف خود را پس بگیرند.

البته برخی کارشناسان و نمایندگان مجلس معتقدند که این سبد کالا مقدمه ای برای حذف یارانه هاست و با این روندی که دولت در پیش گرفته و انتقاداتی که بحث یارانه ها داشته چیز بعیدی به نظر نمی رسد.

از طرفی برخی معتقدند دولت اگر می خواهد کمک کند چرا همین مبلغ 80 هزار تومان را به حساب سرپرستان بصورت نقدی واریز نمی کند تا هر کسی طبق نظر خودش برای پول خود تصمیم بگیرد.

یا اینکه چرا در عرض دو ماه دو بار سبد کالا به حساب سرپرستان خانوار واریز می شود و می شود که همه را یکجا به حساب واریز کرد.

یا اینکه چرا همه کارمندان و آنهایی که دستشان به دهانشان می رسد این سبد کالا را می گیرند اما بدبخت بیچاره ها و افرادی که بیمه نیستند مثل کشاورزان شامل این سبد کالا نمی شوند.

همه اینها چراهایی است که در ذهن مردم وجود دارد و باید جواب داده شوند./گلستان ما

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه