لزوم آمادگي قبل از وقوع رويداد

زرین نامه: رییس جمعیت هلال احمر شهرستان علی آبادکتول با اشاره به لزوم آمادگي قبل از وقوع رويداد گفت: برای مدیریت صحیح بحران ها باید قبل از وقوع حوادث آماده شویم.

به گزارش خبرنگار زرین نامه؛ رضا حاجیلری در اولین جلسه مشترک جمعیت هلال احمر و شهرداران تابعه شهرستان علی آبادکتول که به منظور بررسی مدیریت بهینه بحران و استفاده از ظرفیت شهرداری ها برای پاسخگویی به حوادث و سوانح در نقاط شهری برگزار شد، با تشریح مدیریت بحران های طبیعی و تقسیم بندی آن در دو حوزه شهری و روستایی بیان کرد: دهیاران در حوزه های روستایی و شهرداران در حوزه شهری به عنوان مسئولین بحران و نیروی صف یک پاسخگویی به رخدادها هستند.

وی ستاد مدیریت بحران فرمانداری را به عنوان حوزه مدیریتی در شهرستان و هماهنگ کننده امور و نیازمندی ها دانست و افزود: مدیریت حوادث و سوانح یک کار تیمی،گروهی و نیازمند همکاری و خِرد جمعی برای کاهش آسیب ها است.

حاجیلری در ادامه با ارائه نمونه هایی از مدیریت بحران حوزه های شهری در سایر کشورها تصریح کرد: در کشورهای پیشرفته بلافاصله بعد از وقوع حوادث و بلایا، اتاق های مدیریت بحران(اتاق بحران) و مراکز اطلاعاتی(EOC) فعال شده و نسبت به پاسخگویی موثر و کارآمد به حوادث اقدام می کنند.

رییس جمعیت هلال احمر شهرستان علی آبادکتول اذعان داشت: باید به جای انتظار حوادث، که پاسخگویمان کند، مباحث و تمهیدات لازم مربوط به پیشگیری و پاسخگویی بهتر و فعال تر قبل از وقوع حوادث را با جدیت پیگیری کنیم.

حاجیلری در پایان با اشاره به تهیه طرح عملیاتی به عنوان یکی از اقدامات مورد نیاز در حوزه آمادگی خاطر نشان کرد: اتاقی تحت عنوان اتاق بحران در شهرداری ها تشکیل شود تا در مواقع ضرورت بتوان اطلاعات مورد نیاز مانند مکان امن و برنامه ریزی شده جهت اسکان اضطراری، را در دسترس سازمان های همکار و پشتیبان قرار داد.

در ادامه ی جلسه شهرداران شهرهای علی آبادکتول، فاضل آباد، مزرعه و سنگدوین آمادگی خود را جهت همکاری با ستاد مدیریت بحران و جمعیت هلال احمر شهرستان در هنگام بروز حوادث و رخدادها اعلام کردند.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه