همایش شیرخوارگان حسینی با نوای کودکان در علی آباد کتول برگزار شد

زرین نامه: همایش شیرخوارگان حسینی به یاد طفل مظلوم و عطشان کربلا در ام البنینیه مسجد محمدیه شهرستان علی آباد کتول با حضور صدها نفر از عاشقان حضرت علی اصغر (ع) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار زرین نامه، صبح امروز مادران به همراه کودکان سبز پوش خود به یاد گریه های سرباز کوچک کربلا که با لب تشنه و ناجوانمردانه بر دست پدر پرپر شد، عزاداری کردند

در این مراسم گریه های کودکان تداعی کننده اشک های طفل شیرخوار و مظلوم کربلا بود و مادران را به گریه وا میداشت.

مادرانی که از صبح زود کودکان خود را با پوشاندن لباس حضرت علی اصغر، برای سربازی امام زمان (عج) آماده کرده بودند. در این بین مادرانی برای شفای فرزند بیمارشان به سرباز کوچک کربلا متوسل شده و به دیگر حضار التماس دعا می گفتند.

حجت الاسلام و المسلمین امیریان مبلغ در این برنامه گفت: در ماه محرم آمار جرم و جنایت بسیار کاهش می یابد و این نشان می دهد که فرهنگ امام حسین (ع) بر مردم تاثیر دارد و مردم برای این ماه احترام و شان بالایی قائل هستند و سعی می کنند کاری انجام ندهند که برخلاف شئون اسلامی باشد.

وی افزود: ماه محرم به مردم نیروی ایمانی دوباره می بخشد که سبب می شود در مقابل بیگانگان با قدرت بیشتری ایستادگی کنند. با وجود این مسائل ما باید تلاش کنیم برای موفقیت جامعه، فرهنگ حسینی را در میان مردم نهادینه کنیم.

به گزارش زرین نامه جمعیت زیاد در این مراسم سبب شد بسیاری از مادران بدلیل کمبود فضا در حیاط مسجد ام البنینیه مستقر شوند و در آنجا به عزاداری بپردازند.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه