نجات 12 مسافر سبزواری از جاده جنگل شیرین آباد علی آباد کتول

زرین نامه: رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان علی آباد کتول از پیدا شدن 12 مسافر سبزواری در مسیر جاده علی آباد کتول به شاهرود که در جاده های فرعی گم شده بودند، خبر داد.

به گزارش خبرنگار زرین نامه، ساعت 12.30 الی 13 ظهر امروز یک گروه از مسافران از گم شدن و گیر افتادن خود در حوالی جنگل های ابر و شیرین آباد سازمان هلال احمر استان را از طریق تماس با سامانه 147 آگاه ساختند.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان علی آباد کتول در تشریح این ماجرا گفت: تعداد 12 تن مسافرسبزواری در مسیر جاده علی اباد کتول به شاهرود با سه خودروی پراید و یک خودروی پژو 206 و یک خودروی پژو 405 در حال حرکت بودند، در عبور از جنگل شیرین آباد - ابر از مسیر اصلی منحرف شده و به دلیل گل آلود بودن جاده که گل آن نیز از نوع رس بوده و بسیار چسبناک، گیر کرده و گم می شوند، تیم تخصصی کوهستان جمعیت هلال احمر علی آباد کتول بالافاصله پس از دریافت پیام آنان از سامانه 147 به محل اعزام شد.

رضا حاجیلری افزود:  البته به دلیل گل آلود بودن جاده تیم اعزامی با کاهش سرعت عمل به دلیل گیر افتادن در جاده گلی مواجه شدند که با استفاده از زنجیر چرخ و دیگر امکانات خوشبختانه توانستند خود را در ساعت 15.30الی 16 به افراد گم شده برسانند.

حاجیلری حال تمام مسافران گم شده را خوب  اعلام کرد و گفت: به دلیل ناآشنا بودن مسافرین گم شده، تیم اعزامی   آن ها را تا جاده اصلی شاهرود همراهی کرد تا از اتفاق مجدد پیشگیری شود.

 وی در ادامه به تمامی مسافرین جاده های کوهستانی توصیه کرد: قبل از شروع مسافرت از سالم بودن خودرو، تامین وسایل گرمایی و سوخت کافی اطمینان حاصل نموده و از تردد در مسیر های ناآشنا خودداری نمایند.

رییس جمعیت هلال احمر شهرستان علی آباد کتول برای مسافرت به شاهرود و مسیر بالعکس در فصل زمستان پیشنهاد داد: مسافرین بهتر است از مسیر جاده توسکستان و خوش ییلاق تردد کرده و از تجهیزاتی مثل زنجیر چرخ حتما استفاده کنند.

رضا حاجیلری در پایان گفت: تیم کشیک 24 ساعته جمعیت هلال احمر شهرستان علی آباد کتول آماده امداد رسانی به تمام حادثه دیدگان در جاده می باشد. تیم تخصصی کوهستان جمعیت هلال احمر این شهرستان که آموزش های تخصصی را گذرانده اند، برای امداد رسانی در جاده های کوهستانی فعال است. همچنین در فصل سرما کمیته امداد رسانی از 15 آذر با همکاری پلیس راه و نیروی انتظامی برای کمک رسانی به مسافرین در جاده ها تشکیل می شود که آماده امداد رسانی به مسافرین محترم می باشد.

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه