437 تن نمک برای بازگشایی محورهای برف‎گیر گلستان مصرف شد

زرین نامه: مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان گفت: بالغ بر 437 تن نمک برای بازگشایی معابر و محورهای برف‎گیر گلستان مصرف شده است.

به گزارش زرین نامه؛ علی‌بخش رستمی پیش از ظهر امروز در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی استان گلستان اظهار کرد: علاوه بر این میزان نمک، یک‌هزار و 609 تن شن نیز برای بازگشایی راه‎های یخ‎زده و برف‎گیر بر مسیرهای مواصلاتی استان پاشیده شد.

وی ادامه داد: عملیات‎های این اداره کل، با بارش برف از روز جمعه 11 بهمن‌ماه آغاز شد و هنوز نیز ادامه دارد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان گلستان با اشاره به میزان برف‎روبی در محورهای عبوری استان ادامه داد: طی این بازه زمانی، مسیرهای برف‎گیر استان به مساحت سه میلیون و 741 هزار و 260 متر مکعب برف‎روبی شد.

فعالیت 52 اکیپ فعال در عملیات‎های راه و شهرسازی گلستان

رستمی یادآور شد: طی این هفته به تعداد 273 بار، عملیات راهداری زمستانی از جمله نمک‎پاشی و برف‎روبی انجام شده که البته این روند همچنان ادامه دارد.

عضو شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان با اشاره به فعالیت 52 اکیپ فعال در عملیات‎های راه و شهرسازی استان عنوان کرد: اعضای این گروه‎های کاری از مجموعه اداره کل راه و شهرسازی استان و پیمانکاران بخش غیرخصوصی بوده‎اند.

کاربرد 304 دستگاه ماشین سنگین در عملیات‎های امدادی نمک و شن‎پاشی و برف‎روبی

رستمی تصریح کرد: تعداد راهداران فعال در عملیات‎های انجام گرفته طی این پنج روز، 646 نفر بوده است.

وی یادآور شد: تعداد ماشین‎آلات فعال در عملیات‎های این اداره کل، 304 دستگاه بوده که متعلق به بخش دولتی و خصوصی استان است.

به گفته این مسئول گلستانی، از ابتدای بارش برف تاکنون، 11 مورد عملیات امدادی نیز توسط این مجموعه انجام گرفته است.

رستمی تصریح کرد: این عملیات‎های امدادی شامل کمک و اسکان افراد گرفتار در برف و کولاک در محل راهدارخانه‎های این اداره کل است.

وی توصیه کرد: شهروندان چنانچه قصد مسافرت در این ایام را دارند با تاکید بر پرهیز از سفر غیراضطراری، برای احتیاط، حتماً به همراه خود زنجیر چرخ، وسایل ضروری، گرمایشی، روشنایی و مواد غذایی کافی داشته باشند تا در صورت بروز حادثه احتمالی دچار مشکلات جانبی نشوند.

رستمی خاطرنشان کرد: هفت راهدارخانه در مجموعه استان فعال است که تعداد 6 راهدارخانه به شکل ثابت در مناطق کوهستانی و برف‎گیر فعالیت می‎کنند./فارس

نظرات
هنوز هیچ دیدگاهی ثبت نشده است اولین نظر را شما ثبت کنید
ثبت دیدگاه

ارسال دیدگاه